Nissan

A Nissan crossoverek fejlesztésésében, tesztelésében Mariah Carey, robotok és medvék

2015.09.23.

Először derül rá fény, milyen - esetenként látszólag bizarr - módon teszteli a Nissan crossovereit. A Juke, Qashqai és X-Trail összesen több mint 2,4 millió kilométernyi próbautat tettek meg kizárólag a futómű tesztelése során - ez akkora távolság, mintha hatvanszor megkerülnénk a Földet, továbbá 1 millió 200 ezerszer becsukott ajtók, 48 ezerszer felnyitott motorháztetők - mindezt a minőség és tartósság érdekében.

Bár maga Mariah Carey valószínűleg nem tud róla, az énekesnőnek kulcsszerepe van minden egyes Nissan crossover fejlesztésében. De ugyanígy szerepet kap a folyamatban egy medve, valamint egy, a világ számos pontjáról összeválogatott pohár- és palackgyűjtemény is. A crossoverek piacának vezető gyártójaként a Nissan először fedi fel azon extrém módszereit, melyekkel legújabb modelljeit - így az X-Trail-t, a Juke-ot és a rekordokat döntő Qashqai-t - teszteli. Ez a fajta tervezési szemlélet a valós használat során adódó, néha hajmeresztő használati viszonyokat próbálja modellezni, amiken járműveink keresztülmehetnek a mindennapokban. A Nissan vásárlói ennek köszönhetően meggyőződhetnek autóik első osztályú összeszerelési minőségéről és tartósságáról, valamint arról, hogy a Nissan ügyel a vásárlói igényekre és a piaci trendekre.

Az első crossover 2007-es bevezetése óta a Nissan több mint 150 ezer különböző tesztet hajtott végre a kategóriába tartozó modelljei fejlesztése során. Egyebek mellett: az ablakokat speciális robotgépek legalább 30 ezerszer nyitják és zárják minden egyes modell esetében, míg a karcolódással szembeni ellenállásukat, illetve az ablakemelő-mechanizmus tartósságát különleges, Japánból importált vulkáni porral tesztelik, az ablaktörlők 480 órán át működnek különböző sebességfokozatokban és beállításokkal, illetve szimulált időjárási viszonyok között. Az irányjelzőket, a jobb és bal oldalon is, minden egyes modell tesztelése során 2,25 millió alkalommal kapcsolják be, a zenelejátszókon összesen legalább 1200 napon (azaz 1 728 000 percen) át szól nagy hangerővel egy kifejezetten a célnak megfelelően összeállított zenei válogatás, amely a lehető legnagyobb hangmagasság- és ritmusterjedelmet fogja át. E válogatásban Mariah Carey a magas hangok, míg a német techno képviselői a dübörgő basszus miatt kaptak helyet. Súlyok ráejtésével tesztelték, hogy az üvegtetők bírják-e a terhelést, ha felmászik rájuk egy medve, valamint a legkülönfélébb poharak, palackok, illetve más étel- és italcsomagolások seregével próbálták végig a pohártartók és ajtózsebek használhatóságát.

Jó példa a tökéletesség iránti elkötelezettségre, hogy a Nissan mérnökei a Qashqai hátsó ajtózsebének újratervezése mellett döntöttek, miután kiderült, hogy az eredetibe csak némileg összenyomva fért volna be egy népszerű japán zöldtea palackjának legújabb változata. Az esetleges vásárlói panaszok megelőzésének érdekében inkább a formatervet módosították, több mint 50 000 eurós többletköltséggel. Ugyanezek a mérnökök és robotizált segítőik összesen több mint 48 ezer alkalommal nyitották-csukták a különböző crossover modellek motorháztetejét, és szinte hihetetlen, 1,2 millió alkalommal az ajtókat. Mindez talán extrémnek tűnhet, de a teszteknek garantáltan túl kell tenniük mindazon a használaton, amin az autók élettartamuk során tulajdonosaiknál keresztülmennek majd.

A Nissan crossoverek a belső tér formavilága terén is új mércét állítottak fel. A tesztek során több mint húszféle vezetőülés-változatot értékeltek a kényelem szempontjából több mint háromszázféle módon, és végigpróbálták a belső borítások és kárpitok ellenálló képességét is az olyan mindennapi veszélyforrásokkal szemben is, mint a csokoládé, a rúzs, a hajzselé vagy a kávé. David Moss, a Nissan Technical Centre Europe vezetője elmondta: „Az általunk összerakott tesztberendezések és műszerek egyesekben akár az őrült tudós figuráját is felidézhetik. De ezen eszközök segítségével tudunk gondoskodni arról, hogy a Nissan crossoverei a lehető legalaposabb tesztelésen menjenek át, és megfeleljenek vevőink igényeinek - és ez így is marad az elkövetkező években."

Ez a stratégia jól láthatóan meg is hozta az eredményét. Tavaly a Nissan több mint 400 000 crossovert adott el Európa-szerte, ezzel 12.7 százalékos piaci részesedést elérve a kategóriában. Ez újabb bizonyítéka a Nissan crossover szegmensben betöltött vezető szerepének, és egyben jól mutatja, hogy a Nissan crossoverei által kínált egyedi stílus, kiváló hatékonyság és fejlett technológiai megoldások tökéletesen igazodnak az európai autóvásárlók igényeihez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....