közösségi közlekedés

Nincs veszélyben az 1-es villamos uniós pénze

2015.02.26.

A főváros közlekedésfejlesztésével kapcsolatos uniós forrásfelhasználás jelenleg nincs veszélyben - közölte a BKK.

Terheléspróba a Rákóczi-hídon. A villamosokat uniós pénzből veszi a főváros
 
A fővárosi cég közleményében a Világgazdaság című napilapnak arra az információjára reagált, amely szerint a tíz legnagyobb értékű, csúszásban lévő uniós projekt között van az 1-es és a 3-as villamosvonalak továbbfejlesztésének első üteme. A lap szerdai számában a Miniszterelnökség által a 2007-2013-as ciklus beruházásainak csúszását felsoroló összeállításra hivatkozott: ebben a BKK 1-es és 3-as villamosvonal-projektje - 40,948 milliárd forintos támogatással - a negyedik helyen, míg a budai fonódó villamoshálózat kiépítése a Széll Kálmán térig - 11,276 milliárd forintos támogatással a kilencedik helyen szerepel. A BKK erre reagáló közleményében hangsúlyozta: az az érdekük és a céljuk, hogy valamennyi közlekedési beruházás időben és eredményesen lezáruljon. Azt írták, a BKK által megrendelt és az Európai Unió támogatását élvező projektek jelentős része műszakilag már teljesült, csupán a velük összefüggő számlázási és kifizetési adminisztráció tart tovább a tervezettnél. Emlékeztettek arra, hogy a BKK a főváros közlekedésszervezőjeként az elmúlt években több olyan projektet indított el, amely Budapest szempontjából stratégiai fontosságú volt, és sok esetben halaszthatatlan is. A főváros és a BKK mindegyiknél megalapozott döntést hozott arról, melyeket valósítaná meg az aktuális uniós költségvetési periódusban - írták. Budapesten olyan fejlesztések indultak el, amelyekre a 2010 előtti időszakban nem volt példa. Ekkora mennyiségű és ilyen volumenű beruházásnál teljesen természetes, hogy lehetnek csúszások az eredeti tervekhez képest - mutattak rá. Azt is hangsúlyozták, soha nem fordult elő, hogy Budapest vagy Magyarország európai uniós pénzektől essen el egy közlekedési beruházás csúszása miatt. A lap által közzétett listán szereplő BKK-projektről azt írták: az 1-es és a 3-as villamosvonal felújításában és több más esetben is a 2015. év végi határidő - amely az uniós források felhasználása szempontjából valóban szigorú, és forrásvesztési kockázattal jár - nincs veszélyben. (MTI)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..