elekromos autó

Nincs megállás, újabb EQ modell mutatkozott be

2023.08.04.

Mercedes-Benz EQE SUV sajtónap.

Az Autószektor is meghívást kapott arra a Balatonfüreden megrendezett sajtónapra, ahol szűk körben mutatták be az EQ modellcsalád legújabb üdvöskéjét az EQE SUV-ot.

Nehéz naprakésznek maradni a Merci tisztán elektromos modellpalettájával kapcsolatban, hiszen, évente 2-3 új modell érkezik. Ha még a betűkódokkal tisztában is vagyunk, bizony nagyon ismerni kell a modelleket fizikailag is, hogy el tudjuk különíteni egymástól őket.

Az EQC, az EQA és EQB modellek esetében még könnyű dolgunk volt, hiszen a karosszériaformák is merőben eltértek egymástól, az EQV-ről nem is beszélve. De az EQ zászlóshajó, az EQS bemutatója után nemsokára jött a „kis”tesó EQE, aztán megismerhettük ezek SUV változatait is, és itt már nagyon nehéz különbséget tenni a modellek között.

Nehezebb lenne ennél közérthetőbben elnevezni

A Mercedes úgy gondolta, hogy nem fogja túlbonyolítani az elnevezést. A Sports Utility Vehicle, vagyis a sportcélú felhasználásra (is) alkalmas járművek angol nevének rövidítése, a SUV a legrövidebb és legkifejezőbb megnevezése ezeknek a kiviteleknek, így lett az EQS és az EQE egyterű változataihoz egyszerűen hozzábiggyesztve a SUV szócska.

A balatoni kikötőben július végén 8 db EQE SUV sorakozott fel a legkülönbözőbb kivitekben. A mezeinek nem mondható alapkivitel, az EQE SUV 350+ indítja a sort és több lépcsőben eljutunk az AMG 53 4matic+ verzióig, amit még tovább izmosíthatunk az AMG Dinamic Plus csomaggal.

Így 292-től 687 lóerőig konfigurálhatjuk magunknak az EQE SUV-ot. Hozzám a sajtónapon egy 43 AMG kivitel került 476 lóerővel, amelyet 2 elektromos gép biztosít, természetesen összekerék meghajtással, sőt összkerék kormányzással. Ez utóbbi a kocsi fordulókörét 10,5 méterre csökkenti és érdekesség, hogy a kormányzás irányának (alacsonyabb sebességnél ellenkezőleg, magasabbnál ugyanabba az irányba forduló kerekek) váltási sebességhatára ennél a modellnél 100 km/óra.

Teljes extra paletta

Mindenre van lehetőség, amit a kedves vevő szeretne. Például akkora panoráma tetőt tudnak tenni rá, hogy rendesen várni kell, amíg az elektromos roló végig ér rajta. Aztán a Hyperscreen-t kötelező említeni, ami egy ajtótól ajtóig terjedő üveglap alatt található képernyősort takar. Ebből a középső a legfigyelemre méltóbb, amely 17,7 colos, nagyobb, mint anno egy Junoszt tévé. Amikor ezen a háromdimenziós műholdképet látjuk, rendesen szédítő a látvány.

A jobb első ülésen utazó is kapott egy kijelzőt, amelyen bármit tehet, még filmet is nézhet, de ha véletlenül odapillantana a vezető, akkor ez a képernyő automatikusan kikapcsolódik. Azt nem sikerült kitudnom a sajtótájékoztatón, hogy a vezető szemét figyelő szenzort - mondjuk egy napszemüveggel - át lehet-e verni.

Talán említeni sem kell, de a belső anyaghasználat több mint pazar, az ülések extra kényelmesek, abban, amit én vezettem hűthetőek is. Hozzá kell tenni, hogy az ülések beállítása nehézkednek tűnt. Na, nem az állíthatóság miatt, hanem mert nem akartam vele az értékes tesztidőből sokat áldozni, és úgy éreztem nem sikerült megtalálnom a tökéletes pozíciót, mert vagy a kormány takart bele a műszerfalba, vagy túl közel éreztem magamhoz a tetőt.

Külön is felhívták a figyelmet arra, hogy amelyik autóban van, abban feltétlenül próbáljuk ki a Dolbi Atmos hangzást, amelyet már tud az új Burmester Hifi, persze csak azoknál a zeneszolgáltatóknál, amelyek támogatják a technológiát.

Jaj, ki ne maradjon, ahogy amíg az EQS SUV 7, addig az EQE SUV csak 5 személyes. A csomagtér a hátsó ülések alaphelyzetben tartásával 520 literes, de van egy „cargo” háttámla pozíció is, amellyel nem csak 60 litert nyerünk, de a pakolhatóság is sokat javul. Ha pedig előre is döntjük a támlákat, akkor 1.675 liter áll rendelkezésünkre, de nem hiszem, hogy az IKEA parkolóban látni fogom, amit egy EQE SUV-ba pakolnak be egy komplett hálószobabútort lapra szerelve.

Kívül is varálható

Az alapkivitel black panel névre hallgató, hűtőrács helyetti burkolata kérhető apró csillagos verzióban is, az AMG kiviteleken pedig a megszokott, függőleges króm pálcikák díszítik. Az AMG-k egyébként a motorház fedélen nem csillagot viselnek már, hanem az affalterbach-iak saját logóját.

19-től 22 colig terjednek a kerekek és nagyon szép, a levegőáramlást is segítő könnyűfém keréktárcsákat kapunk. Ha már itt tartunk, az EQE SUV légellenállási tényezője 0,25, ami egy ekkora méretű autónál nagyon szép eredmény. Ezt egészen apró részletek kidolgozásával érte el a Mercedes, ilyen például a karosszéria síkjába húzódó kilincs és az első kerekek előtt elhelyezett, oldalanként 17 fogat tartalmazó légterelő elem is.

A motorház fedél alatt nem találunk csomagtartót, ezt a Merci nem alkalmazza az EQ modelleknél, sőt, a fedelet nyitni sem lehet otthon. Egyedüli lehetőségünk a karbantartása az ablakmosó folyadék utántöltése, amelyre a baloldalon elhelyezett kis kihajtható tálca szolgál.

Egy év ingyen töltés

A Mercedes szerződött töltőhálózatán a vásárlók az első évben 500.000,- Ft-nak megfelelő értékű töltést vehetnek igénybe. Az egy év egyébként 25 kWh/100 km-es fogyasztással és 20.000 km-es futásteljesítménnyel becsült adat. Európában ez több mint félmillió töltőponton elérhető, de csak az első tulajdonos veheti igénybe.

A Mercedes bemutatta a „me Charge” csomagjait is. Ezek lényege, hogy meghatározott havidíjért cserébe rögzített árakon tölthetjük az autót. A legnagyobb „L” csomagnál például az Ionity töltőket 145 Ft/kWh áron vehetjük igénybe 5.300 Ft-os fix havidíj mellett.

Az EQE SUV akkumulátorai több beszállítótól érkeznek, de mindkét gyártó nettó 90 kWh-ás kapacitást ígér. A 11 kW-os AC töltés az alap, ez opcionálisan 22-re bővíthető, DC-n pedig 170 kW a maximális teljesítmény, ezzel egy 10-80-as töltés elvileg 32 perc alatt letudható.

A 350+ kivitel egymotoros meghajtással az úgy nevezett „Range Hero”, vagyis hatótáv bajnok, itt WLTP szabvány szerint akár az 590 km-es hatótávolság is elérhető, de azért a csúcs AMG-hez a Mercinél sem ígérnek többet 375 km-nél.

Az akksikra egyébként 10 év, vagy 250.000 km-nyi garancia is jár.

Csúcstechnikai mindenhol

Nem csak a meghajtás, a kormányzás és a belső tér használja a legújabb fejlesztéseket, de a világítás is megújult, például jelentősen csökkent a kivetített képpont mérete, így akármit (is) ki tudna vetíteni maga elé az autó.

A csúcs AMG-hez elérhető AMG Ride Control+ légrugós felfüggesztés eddig nem látott technológiával képes arra, hogy leválassza a stabilizátor rudakat, ezzel megnövelve a rendelkezésre álló rugózási utat.

És sorolhatnánk tovább, de a részletek úgyis csak a vásárlókat érdeklik, és ők nem lesznek sokan.

Árakról beszélni egy Mercedes esetében

Ha Mercedes tesztet írok, azzal szoktam kezdeni, hogy lelövöm a poént, mennyibe is kerül az autó. Ezt most nem tettem meg, de a teljesség kedvéért az általam próbált elég jól felextrázott modell árát azért ideírom. Nem, nem fér be 50 millió forint alá, sőt ehhez még egy átlagos használt autó árát hozzá is kell csapni, de aki ilyen kaliberű autót tervez vásárolni, annak talán már édesmindegy, hogy mennyibe kerül az autó.

A Mercedes-Benz EQE SUV a legjobb választás azoknak, akik nem akarják elengedni az elektromos autózást akkor sem, ha SUV-ra van szükségük és nem akarják elengedni a luxus életérzést sem, az EQS SUV 7 ülése pedig nincs szükségük. Népautó soha nem lesz belőle, de a Mercedes-nél ez sosem volt cél. Helyette a luxus és a prémium hívószavakkal dolgoznak és be kell látni, teljesen indokoltan.

Az EQE SUV tesztautó ősszel érkezik lapunkhoz, jövünk a részletekkel!

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....
2024.04.30
Több tölthető hibrid után hosszabb távon is kipróbálhattam egy tisztán elektromos autót – a....