gazdaság
A Nielsen a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról végezett felmérést február-márciusban 58 országban - köztük Magyarországon - több mint 29 ezer fogyasztó megkérdezésével. A minta mindegyik országban reprezentatív az internet-használók kora, valamint neme szempontjából.
Az MTI-hez eljutatott közlemény szerint a magyar fogyasztók 31 százaléka a felmérés előtti hat hónapban vett legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyikről tudta, hogy közvetlenül juttat pénzt társadalmi törekvésekre, az európai átlag 27 százalék.
A felmérés készítői szerint e két adat arra utal, hogy magyar vásárlók pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz mint az európai átlag.
A felmérésből kiderült azt is, hogy földrajzilag jelentősen eltér a fogyasztók véleménye, például a Fülöp-szigetek, Thaiföld és Indonézia válaszadóinak kimagaslóan magas aránya, több mint kétharmada, Indiában pedig háromnegyede mondja, hogy hajlandó magasabb árat adni társadalmi felelősséget vállaló cégek áruiért.