motorsport

Nico Terol: A versenyre megtaláljuk a megoldást

2016.02.27.

Nem az elképzelések szerint alakult a Schmidt Racing Teamnek és spanyol világbajnokának, Nicolas Terolnak a szombatja a Supersport világbajnokság nyitó futamán, az ausztrál Phillip Islandon. Az új szabályok szerint megrendezett időmérőn Terol a Superpole2-ben körözhetett, és elektronikus és fékproblémák miatt a 11. rajtkockát tudta megszerezni. A pilóta és a csapat is abban bízik, hogy a holnapi futamra megszűnnek a gondok, és pontokban gazdagon zárják az idei első versenyt.

Immár teljes szezonban szurkolhatnak a motorsport hazai rajongói egy magyar csapatnak a Supersport világbajnokságon. A tavaly három futam erejéig már bemutatkozó Schmidt Racing Team idén valamennyi versenyen rajthoz áll a spanyol világbajnoka, Nicolas Terol révén, míg az európai viadalokon Chrobák János is harcolhat az értékes pontokért.

A 2016-os idénynyitón, a Phillip Island-i ausztrál futamon egészen péntek estig minden jól ment, hiszen Terol az idén, a Superbike kategóriából átvett időmérős rendszerben bekerült a legjobb tíz közé, azaz kizárólag a Superpole 2-ben kellett a pályára gurulnia. Ám az már a délelőtti szabadedzésen kiderült, az MV Agusta (MV F3 675) elektronikus és fékproblémákkal küzd – a spanyol motoros a 20. lett –, aminek következtében Terol nem tudta megjavítani a pénteki köridejét, így végül a 11. helyről várhatja a vasárnapi rajtot.


A csapat szerelői szinte megállás nélkül dolgoztak, hogy a legjobb beállításokat megtalálják, illetve a technikai gondokat megszüntessék, ám az időmérő végéig nem jártak sikerrel. Ugyanakkor mindenki biztos abban, hol a vasárnapi rajtig megtalálják a megoldást, így Terol a lehető legjobb motorral és a legjobb formában küzdhet majd a világbajnoki pontkért.

Balogh Róbert csapatfőnök (Schmidt Racing Team): „Amilyen jól sikerült a pénteki napunk, annyira visszavetett minket a motor elektronikus és fékproblémája. A csapat mindent megtesz, hogy a vasárnapi futamig megtalálja a megoldást, hiszen így nagyon nehéz a pályán tartani a motort, ami egyébként előtte jelesre vizsgázott. Terol mindent megtett az időmérő alatt a még jobb eredmény elérése érdekében, de ebben a helyzetben ez volt a maximum, amit elérhetett. Bízom a szerelőkben, és tudom, hogy a holnapi rajthoz már egy tökéletes motorral fog odaállni Nico.”

Nicolas Terol versenyző (Schmidt Racing Team): „Sajnos a mai napom tönkretette a motor elektronikus és fékproblémája, és szinte lehetetlen volt egy igazán jó kört teljesíteni vele. Ezen a pályán fontos a jó fék, így viszont rengeteget csúszkált alattam az MV Agusta. Noha mindent megpróbáltam, így esélyem sem volt arra, hogy a legjobbakkal felvegyem a versenyt, sőt eddigi legjobb köridőmtől is elmaradtam. A szabadedzés után a csapat mindent elkövetett, hogy orvosolja a hibát, ám nem találtuk meg a megoldást, ennek köszönhetően kiestem a legjobb tízből. A negyedik sorból vághatok neki a futamnak, és biztos vagyok abban, hogy egy hibátlan motorral egy pontokban gazdag hétvégét zárhatunk.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..
2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....