közlekedés
A fiákerek számát több szakaszban 180-ról 95-re csökkentik, a lovakat pedig a jövőben a parkon belül szállásolják el istállókban - közölte a városi tanács. A Central Parkban 2018. októberéig 86 kocsi és 75 ló elszállásolására alkalmas istállót alakítanak ki az 52. utcában lévők helyett, így a lovaknak nem kell többé az utcákon át hazavonulniuk. Akkortól kezdve a lovaskocsik csak a Central Parkban közlekedhetnek majd. A nem dolgozó lovakat vidékre kell küldeni, hogy pihenjenek.
December elseje óta az állatokat naponta legfeljebb kilenc órán át szabad dolgoztatni. Az NYClass nevű állatvédő csoport évek óta próbálkozik beszüntetni a hagyományos fiákereket a New York-i parkban. Online petíciójukat, amely a lovaskocsikat "kegyetlennek, embertelennek és balesetveszélyesnek" bélyegezte, több mint 35800-an írták alá. A csoport egyelőre nem reagált az új tervekre.
Bill de Blasio főpolgármester két évvel ezelőtt, hivatalba lépésekor megígérte, hogy véget vet a turisták és a filmesek körében romantikája miatt igen népszerű fiákerezésnek. Bejelentése azonban heves ellenállásokba ütközött. A főpolgármester régies hangulatú, de elektromos meghajtású autókkal helyettesítené a lovaskocsikat, az oldtimer-stílusú villanyautókat 2014-ben be is mutatták a New York-i nemzetközi autókiállításon.
A lovaskocsik mellett még Liam Neeson hollywoodi filmsztár is kiállt. - A kocsik a parkhoz tartoznak. A város jelképei, látványosságot jelentenek a turistáknak és a New Yorkban élőknek is, ráadásul munkahelyeket teremtenek - fogalmazott a New York Timesban megjelent cikkében. Elmondása szerint lovak közelében nőtt fel, tudja, milyen egy jól tartott állat, és úgy véli, a lovak az emberekhez hasonlóan akkor a legboldogabbak, ha dolgozhatnak.
A fiákerezést ellenző állatvédők utaltak arra is, hogy már legalább három másik nagyvárosban szüntették be a lóvontatású személyfuvarozást: Londonban 1947-ben, Párizsban 1965-ben és Torontóban 1998-ban.