USA

Never ever – avagy, milyen autót nem vesz meg kétszer egy amerikai?

2014.08.24.

5 márka, amit egy amerikai felmérés szerint a vásárlók legtöbbje csak egyszer vesz meg az életben. Az összeállítást az USA Today végezte a Kelley Blue Bookban megjelent adatok szerint.

Kemény időket él meg mostanság a világ autópiaca. Lehet szó használt vagy újautóról, nincs könnyű dolga az értékesítőknek. A brandek közötti verseny is egyre élesebb, hiszen minden autóról el kell hitetni valahogy újkorában, hogy az örökkévalóságnak készült. Az ügyfelek pedig ennek a rózsaszín ködnek a mámorában viszik haza a pénztárcájuk szerint választott márkát. Mi a helyzet azonban a márkahűséggel?

Első: Mitsubishi – visszatérő ügyfelek aránya: 21,77 százalék

Észak-Amerikában a japán márka egy nagyon kis brandnek számít. 2014. július 31-ig mindössze 46,021 darab autót adtak el az USA-ban a három gyémántos modellekből, és ez a volumen a nagyon ritkának számító luxusautók eladási darabszáma alatt van. Ez részben annak köszönhető, hogy a vetélytársakhoz képest a Mitsubishinek jóval szűkebb a reklámokra fordítható büdzséje, valamint a modellportfóliója, valamint a szétszórtan és kis számban előforduló dílerhálózat is fontos szerepet játszik a nem túl népszerű megítélésben.

Második: Chrysler – visszatérő ügyfelek aránya: 22,72 százalék

A Dodge-hoz hasonlóan a testvérmárka eladásai is magasak, azonban a visszatérő ügyfelek száma nem túlzottan bíztató. A tanulmányt végzők szerint egy ún. „márkakrízis” állhat ennek a hátterében, amiben jelentős szerepe lehet a már említett kurta modellportfóliónak és a homályos márkaidentitásnak is. Egy biztos, könnyű elcsábítani a Chrysler és Dodge tulajdonosokat más szalonokba.

Harmadik: Dodge – visszatérő ügyfelek aránya: 22,88 százalék

Az volumennel itt sincs gond, ahogy azt már említettük a Chrysler kapcsán. Itt inkább a minőség hagy némi kívánni valót maga után és nem utolsó sorban a megbízhatósággal és a felszereltséggel is elégedetlenek a vételre rávett tulajdonosok.

Negyedik: Jaguar – visszatérő ügyfelek aránya: 25,45 százalék

A brit luxusautónál teljes mértékben kizárható, hogy a minőséggel legyen gondja bárkinek is. A J.D Power közelmúltban kiadott tanulmánya szerint magasan az átlag feletti a Jaguarok hosszú távú megbízhatósága, ergo ez alapján nem szabadna egy lapon említeni az itt felsoroltakkal. A problémát a magas vételár jelenti, mivel a konkurens márkák árazása az amerikai ügyfelek szerint pénztárcabarátabb.

Ötödik: Scion – visszatérő ügyfelek aránya: 25,79 százalék

A Scion a Toyota Motor Corporation által gyártott autók neve, melyek csakis kizárólag az észak-amerikai piacon kaphatók ezzel a névvel és emblémával. A márkát 2002-ben indították el és az Y-generációt célozták meg vele. A debütálás évében zajlott éppen a kisautók újrafelfedezése a tengerentúlon, amivel már több gyár is számtalanszor próbálkozott az 1970-es olajválságot követően. Eleinte szárnyaltak az eladások, még az idősebb korosztály is szerette a kis fogyasztású autókat, de mivel semmi új vagy figyelemreméltó nem volt bennük, szalmalángként futottak át az ország államain keresztül. A leginkább kifogásolt rész a teljesítmény volt, de a minőség és a megbízhatóság terén is rengeteg kifogással illeték. Mindeközben a Toyoták eladásai és az ügyfelek márkahűsége töretlen sikernek örvendett.

Forrás: yahoo.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....
2025.01.14
Igen bátor és ambiciózus jóslatba bocsátkozott a Nio kínai autógyár vezetője, szerinte sok márka....