WRC
Pénteken hat versenyző is állt az élen az összetettben, végül Thierry Neuville maradt az élen a nap végén, 17,7 másodperccel megelőzve Elfyn Evanst, aki mögött 6,6 másodperccel Dani Sordo következett.
Az ötszörös világbajnok Sébastien Ogier, az előző verseny győztese, Ott Tänak, a másik Toyotával Jari-Matti Latvala és két Hyundai versenyző, Andreas Mikkelsen és Hayden Paddon is kiesett a rali első teljes napján. Ogier negyedikként haladt, amikor egy kanyarban egy fatönk eltörte a jobb oldali kormányösszekötőt a Ford Fiestájában, amitől a követező balkanyart már nem tudta bevenni, és lecsúszott az árokba a fák közé.
Tänak két hatalmas kövön hajtott át a Toyota Yarisszal, az ütéstől tönkrement a hűtése és emiatt a motorja is, ő folytatni sem tudja a verseny szombaton. Csapattársa, Jari-Matti Latvala Toyotájának a jobb első futóműve tört el egy kővel történt találkozás nyomán, Andreas Mikkelsen Hyundai-jában pedig a kormányszervó és a motor mondta fel a szolgálatot.
A délelőtt még a versenyt vezető Hayden Paddon pedig nagyot bukott, és a megrongálódott autó az úton maradt, és blokkolta azt, így a mögötte jövők nem tudtak továbbmenni. Az új-zélandi pilótát elővigyázatosságból helikopterrel kórházba szállították, mivel az esés után hátfájásra panaszkodott.
Mivel csillaghullás volt, a versenyben maradt pilóták igyekeztek kihasználni a lehetőséget, hogy sok pontot hozzanak a bajnokságban a kiesőkön. Neuville kockázatos döntést hozva délután lágy gumikat tetetett fel a Hyundai i20-asára, ami nem bizonyult jó döntésnek, mert a meleg idő és a nagyon köves pályák miatt nagyon elkoptak az abroncsok a nap végére. Ennek ellenére remekül vezetett a belga, és a többiek balszerencséjét is kihasználva a hatodikról az első helyre ugrott elő a hetedik gyorsaságin, és előnyét a nap végi, Porto belvárosában rendezett gyorsaságikon még növelni is tudta.
Nagyon kemény napon vagyunk túl, de sikerül elkerülnünk a bajt. Nagyon autógyilkos pályák voltak sok meglepetéssel, ezért arra koncentráltam, hogy egyben tartsam az autót. Kockázatos volt a gumiválasztásunk, talán nem volt jó döntés, de így is jól jöttünk ki belőle” – nyilatkozta Neuville a nap végén.
Elfyn Evans a második helyen állt, amikor megpördülés miatt hátraesett, de a wales-i versenyző a hetedikről így is feljött másodiknak a nap végére.
Dani Sordo a nap közepén még az élen állt, de aztán a nagyon elkopott lágy gumik miatt lassítania kellett, így visszacsúszott harmadiknak. Teemu Suninen a negyedik helyre hozta be a Ford Fiestát, a fiatal finn óvatosan vezetett, és nem is került bajba. Az egyetlen állva maradt Toyotával Esapekka Lappi áll az ötödik helyen, a finn délelőtt tapadáshiányra panaszkodott, de aztán állítottak az autón, és megoldódtak a gondjai.
A Citroën beugró versenyzője, Mads Østberg a hatodik, egy perccel megelőzve csapattársát, Kris Meeke-et, aki több defektet is kapott pénteken. A nap végére nem maradt elég pótkereke, ezért a nap utolsó két gyorsaságiját Porto belvárosában bal hátsó gumi nélkül, üres felnin teljesítette, a szép számú közönség megrökönyödésére. Csapattársa, Craig Breen szintén egy defekt miatt esett vissza, a folytatást a nyolcadik helyről várja.
Szombaton 154 kilométer száguldás vár a mezőnyre, több kieső újra fog indulni jelentős időbüntetéssel.