WRC

Neuville vezet az Akropolisz-ralin, de Ogier ott lohol a sarkában

2023.09.09.

A Hyundai belga versenyzője egy utolsó szakaszon jelentkező műszaki hiba ellenére is az élen végzett a görögországi murvás verseny első napján.

A legendás Akropolisz-rali jubileumi, 70. versenyén az első teljes nap után mindössze 2,8 másodperc választotta el egymástól a Thierry Neuville-t és Sébastien Ogier-t az élen. Annak ellenére, hogy az öt kíméletlen gyorsasági közül csak egyet nyert meg, a Hyundai belga pilótája a nap elejétől a végéig vezetett. Neuville csak a Loutrak nevű nyitószakaszon volt a leggyorsabb, és az összetettben már ekkor megelőzte a csütörtöki szuperspeciált megnyerő Kalle Rovanperät. Aztán a napi utolsó gyorsasági szakaszt 7,4 másodperces előnnyel kezdte a toyotás riválisai előtt. Keményen küzdött a 28,32 km-es, rettentő köves és autógyilkos, részben száraz, részben saras pályán, és a negyedik hely így is összejött neki itt, annak ellenére, hogy egy műszaki probléma – feltehetően a sebességváltóval kapcsolatos – hátráltatta.

 

 „Már a szakasz elejétől éreztem, hogy valami eltört az autó hátsó részében. A hátsó differenciálmű állandóan csúszott, és nem tudtam teljes gázzal menni első, második és harmadik fokozatban” – magyarázta Neuville. „Folyamatosan időt veszítettem, nem tudtam az autót gázpedállal fordítani, így sokat küszködtem. Stresszes volt, már csak azért is, mert ez egy kihívásokkal teli szakasz volt. Az első kilométertől kezdve hallottam a hátsó diffiből jövő zajt, és aggódtam, hogy nem jutok el a célig, de végül sikerült.”

Ogier, aki június óta először ült versenyautóban, készen állt arra, hogy a nap végén elcsenje az összetett vezetést, de a záró szakaszon csak kb. 5 másodpercet tudott ledolgozni a hátrányából, részben azért, mert az alacsonyan lógó faágak letörték a Toyota GR Yaris hátsó szárnyát, amitől jelentősen csökkent a leszorítóereje. Úgy véli a nyolcszoros világbajnok, hogy a gumistratégia kulcsfontosságú lesz a szombati, több mint 140 kilométer össztávú napon. „Az ugratón nagyon magasra emelkedett a kocsi fara, amiből éreztem, hogy hiányzik a hátsó szárnyam, de fogalmam sem volt, hogy mikor hagytam el” - mondta. „Az egész hétvége ilyen szoros lesz, nagyjából csak gumikülönbségek vannak köztünk, és a holnap egy hosszú nap lesz” – nyilatkozta a francia.

A világbajnoki címvédő Rovanperät az hátráltatta, hogy a bajnokságot vezető pilótaként elsőként rajtolva neki kellett takarítania a pályákat. Ennek ellenére a harmadik szakaszt megnyerte, és a nap végén a harmadikként zárt, de addigra már 25,5 másodperccel maradt le csapattársához, Ogier-hez képest. Volt egy komoly pillanata, amikor a napi első gyorsaságin egy ugrató után nagy sebességnél szinte orra állt a Toyotája, de szerencsésen megúszta a helyzetet.

Mindössze 5,5 másodperccel van lemaradva tőle az előző verseny győztese, Elfyn Evans. Annak ellenére, hogy az Akropolisz-rali kulcsfontosságú számára a bajnokság szempontjából (hogy csökkentse hátrányát a vezető Rovanperäval szemben), nem tudott jó tempót diktálni a walesi. Egy lassú defekt a második gyorsaságin kisebb időveszteséget okozott a számára, és csapattársához, Ogier-hez hasonlóan ő is elvesztette a hátsó szárnyát a fináléban. Evans 1,1 másodperccel így is megelőzte Esapekka Lappit az utolsó szakaszon, így megszerezte az összesített negyedik helyet. A Hyundai finn versenyzője azért is kapott ki tőle, mert kénytelen volt óvatosan vezetni, miután a délután nagy részében vízszivárgást észlelt, ami a Hyundai hűtőjéből jött.

Az utolsó szakaszon Dani Sordo az ötödikről a hetedik helyre csúszott vissza egy kisebb kicsúszás és lefulladás miatt, de a spanyol csalódottsága semmi volt Ott Tänakéhoz képest, aki az M-Sport Ford Pumájával csak a kilencedik helyen végzett a Rally2-es autót vezető Nyikolaj Griazsin mögött. 2019 észt világbajnoka 22 perc késéssel jelentkezett ki a középső szakasz gumicserélő zónájából, miután egy műszaki hibát kellett kijavítania, amiért 3 perc 40 másodperces időbüntetést kapott. A vízpumpával kapcsolatos probléma hasonló volt ahhoz, ami miatt csapattársa, Pierre-Louis Loubet is kiesett már a nap elején. Tänak azonban legalább néhány pozitívumot is magával vihetett az esti pihenőre, mivel az utolsó két gyorsasági szakaszt megnyerte. Sőt, a büntetés nélkül jelenleg 5,5 másodperccel vezetné az összetettet!

Az állás péntek este:

1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 55p10.4s

2 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2.8s

3 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +25.5s

4 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +31.0s

5 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +32.1s

6 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +41.7s

7 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +48.6s

8 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +3m16.7s

9 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m34.5s

10 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +3m46.3s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....