WRC

Neuville szombaton átvette a vezetést Ausztráliában

2017.11.18.

A Hyundai belga pilótája azután állt az élre, hogy csapattársa, Andreas Mikkelsen nagyot hibázott.

Andreas Mikkelsen magabiztosan, hiba nélkül vezetett a szezonzáró Ausztrál-rali pénteki napján, és 20 másodperces előnnyel várhatta a folytatást. A tavalyi versenyt megnyerő norvég azonban komoly hibát vétett szombaton az egyik esőerdőben zajló gyorsasági szakaszon: nekiment az út melletti töltésnek, és összetörte az autóját. Mivel a bal első és a bal hátsó kereke is defektes lett, és csak egy pótkereket vitt magával, fel kellett adnia a versenyt.

„Nagyon jól indult a nap, vezettük a versenyt, és az volt a célunk, hogy növeljük az előnyünket. Más gumikkal mentünk délelőtt, mint a többiek, hogy megspóroljuk a lágy keverékű gumikat a délutáni és a holnapi pályákra. Az első pálya jól ment, nem hinném, hogy azokkal a gumikkal lehetett volna gyorsabban menni. A következő gyorsaságin 2 kilométerrel a rajt után egy jobbkanyar után kisodródtunk, és elég keményen nekicsúsztunk a külső ív melletti töltésnek 3. vagy 4. sebességfokozatban. Ezt még túl lehetett volna élni, de dupla defektet kaptunk, és mivel csak egy pótkerék volt nálunk, nem volt más választásunk, mint a verseny feladása. Holnap újra szeretnénk indulni” – nyilatkozta a csalódott norvég.

Mikkelsen hibáját kihasználva Thierry Neuville állt az élre, de ő is majdnem pórul járt azon a gyorsaságin, ahol a csapattársa kiesett. „Egyenesen átmentem egy kereszteződésen, aztán keréknyomokat követtem, de túl későn fékeztem, és tolatom kellett. Ez egy trükkös kanyar volt, tudtam, hogy élesedni fog, de azt nem, hogy mikor” – nyilatkozta a belga, aki az eset során megrongálta a váltót a Hyundai i20 WRC-ben, de így is vezeti a versenyt.

„Nem is remélhettünk volna jobb eredmény mára. 20,1 másodperccel vezetünk Jari-Matti Latvala előtt, és ma 4 gyorsaságit nyertünk meg. Kemény volt, de élveztük a küzdelmet, még akkor is, ha kiábrándító volt látni Andreas autóját a pálya szélén állva a 10. gyorsaságin. Még mindig sok van hátra, és úgy tűnik, az időjárás nem fogja megkönnyíteni a dolgunkat az utolsó napon. Akárhogy is lesz, készen állunk, és mindent bele fogunk adni, hogy megszerezzük a győzelmet a szezon utolsó versenyén” – tette hozzá a világbajnoki második helyezésért hajtó versenyző.

Latvala áll a második helyen a Toyotával, a finn sok hátrányt ledolgozott Neuville hibájának köszönhetően a nap közben, de az utolsó két pályán ismét lemaradt tőle, ami frusztrálttá tette. „Ha Thierry továbbra is ilyen tempóban fog közlekedni, akkor nem lesz esélyem ellene. Amikor vegyes gumikon megyek, az autó egyensúlya nem tökéletes, ami elveszi az önbizalmamat. Idén nem volt sok alkalmam vegyes gumikkal menni az autóval, és most úgy tűnik, ez egy gyenge pont, amin dolgoznunk kell” – nyilatkozta a finn.

Kris Meeke-nek jó esélye lett volna dobogós helyekért küzdeni, de belecsúszott egy hídba a Citroën C3 WRC-vel, amitől annak kitört a jobb hátsó futóműve. Ez tette lehetővé, hogy Ott Tänak fellépjen a harmadik helyre, a hátránya 20, 5 másodperc Latvalához képest. Az észtnek nyomnia kell, mert Neuville-lel harcban áll a bajnokság második helyéért.

Craig Breen áll a negyedik helyen a legjobb citroënesként, megelőzve Hayden Paddont, akinek egy faág majdnem kilyukasztotta a hűtőjét. A már világbajnok Sébastien Ogier áll a hatodik helyen, a francia sztár szombaton megpördült, és lebontotta Ford Fiestája első lökhárítóját, amikor nekiment egy út melletti töltésnek. Még így is megnyugtató az előnye Stéphane Lefebvre előtt, aki kétszer is megpördült a Citroën C3 WRC-vel.

Vasárnap öt gyorsasági és 64,64 kilométernyi össztáv vár a mezőnyre, az utolsó gyorsaságin, a Power Stage-en szokás szerint bónusz pontokat osztanak majd a leggyorsabb öt versenyzőnek.

Az állás két nap után:

1

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Motorsport

Hyundai

2h05m11.6s

2

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

20.1s

3

Ott Tanak, M.Jarveoja

M-Sport World Rally Team

Ford

40.6s

4

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

1m05.2s

5

Hayden Paddon, S.Marshall

Hyundai Motorsport

Hyundai

1m21.1s

6

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

1m48.2s

7

Stephane Lefebvre, G.Moreau

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

3m00.2s

8

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport World Rally Team

Ford

3m25.3s

9

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

4m20.3s

10

Nathan Quinn, B.Searcy

 

Mitsubishi

17m35.2s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.18
A Datahouse adatai szerint 2025 első három hónapjában 38 ezer 922 új személygépkocsit és....
2025.04.18
Elkészült a kamion EB idei sorozatára készülő Révész Racing új versenygépe, Az új technika a héten....
2025.04.18
Nagy ütközésekkel indult a hosszú hétvége. ..
2025.04.18
Elektromos, hálózatba kapcsolt és intelligens: A modellek a Volkswagen új kínai DNS-ét testesítik....
2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..