WRC
Thierry Neuville idei második győzelmét szerezte meg Spanyolországban, a belga péntek délután vette át a vezetést, és onnantól kezdve folyamatosan növelte előnyét Elfyn Evans előtt. Összesen nyolc gyorsaságit nyert meg, és 24,1 másodperces különbséget épített ki magának, így senki sem vitathatja, hogy megérdemelte a győzelmet. Az utolsó gyorsasági előtt azonban a technika ördöge majdnem kibabrált vele: a Hyundai i20 WRC indítómotorja rendetlenkedni kezdett, a szakasz előtt a navigátorának, Martijn Wydaeghének kellett betolnia az autót a gyűjtő területre. Utána szerencsére sikerült beindítani a motort, és a kocsi tökéletesen működött a félig esős utolsó szakaszon, ahol Neuville a második helyet szerezte meg.
„Megkönnyebbültem, hogy elértünk a verseny végéig. Nehéz verseny volt, de keményen küzdöttünk. Egészen a végéig minden tökéletesen ment, de az utolsó szakasz előtti stressz szinte elviselhetetlen volt. Kár ezért, mert enélkül a hétvégénk tökéletes lett volna, így meg nem lett az” - nyilatkozta Neuville a célban.
A vb-címért még harcban álló, toyotás Evansnek nagyon kellett volna a katalán győzelem, hogy több esélye maradjon egy versennyel a vége előtt Ogier megelőzésére, de itt nem volt válasza Neuville elképesztő tempójára. A verseny végén már annak kellett örülnie, hogy a harmadik helyen végző, és vasárnap minden gyorsaságit megnyerő Dani Sordo végül nem tudta megelőzni. Neuville és Sordo az első és a második helyen végzett a Power Stage-en, ami az összesen 9 megszerzett bónusz pont miatt azt jelenti, hogy az egyéni mellett a gyártók világbajnoksága is a szezonzárón fog eldőlni (utóbbi a Hyundai és a Toyota között).
Evans a Power Stage-en is szerzett 3 pontot, így összesen 24-ről 17 pontra csökkentette hátrányát a világbajnokságban Sébastien Ogier-val szemben. A hétszeres világbajnok francia csalódott volt, hogy csak a negyedik helyet szerezte meg, de így is megnyugtató előnnyel utazhat majd november végén Monzába, ahol még 30 pontot lehet szerezni. Kalle Rovanperä lett az ötödik (közel 50 másodperccel lemaradva Ogier-től), és megelőzve a fordos Gus Greensmith-t, akinek navigátora, Chris Patterson most versenyzett utoljára, ugyanis bejelentette visszavonulását.
Oliver Solberg első aszfaltos versenyét teljesítette WRC autóval, neki a célba érés volt fontos és a tapasztalatgyűjtés, ami sikerült is, végül hibátlan vezetéssel a hetedik lett a Hyundai-jal, megelőzve 2C-s csapattársát, a szintén újonc helyi menőt, Nil Solanst. A legjobb 10-be még a WRC2 élmenői, Eric Camilli és Nyikolaj Gryazin fértek még be.
A világbajnokság november 18-21 között végződik majd a Monza-ralival.
Végeredmény, Katalán-rali:
1. T. Neuville / M. Wydaeghe Hyundai i20 Coupe WRC 2:34:11.8
2. E. Evans / S. Martin Toyota Yaris WRC +24.1
3. D. Sordo / C. Carrera Hyundai i20 Coupe WRC +35.3
4. S. Ogier / J. Ingrassia Toyota Yaris WRC +42.1
5. K. Rovanperä / J. Halttunen Toyota Yaris WRC +1:31.8
6. G. Greensmith / C. Patterson Ford Fiesta WRC +4:17.3
7. O. Solberg / C. DrewHyundai i20 Coupe WRC +4:26.7
8. N. Solans / M. Martí Hyundai i20 Coupe WRC +4:34.9
9. E. Camilli / M. Vilmot Citroën C2 Rally2 +9:49.4
10. N. Gryazin / K. Aleksandrov Škoda Fabia Evo +10:05.9
Gyártók világbajnoksága:
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 474 pont
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 427
3 M-Sport Ford World Rally Team 187
4 Hyundai 2C Competition 52
Egyéni világbajnokság:
1 S. Ogier 204 pont
2 E. Evans 187
3 T. Neuville 159
4 K. Rovanperä 140
5 O. Tänak 128
6 C. Breen 76
7 T. Katsuta 68
8 D. Sordo 63
9 G. Greensmith 60
10 A. Fourmaux 42
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!