WRC
Ott Tänak pénteken még csak a negyedik helyen állt, de aztán szombaton és vasárnap az aszfaltos pályákon folyamatosan dolgozta le a hátrányát a Hyundai-okkal szemben. Először a kilencszeres világbajnok aszfaltspecialistát, Loeböt utasította maga mögé, aztán az utolsó szakaszon a helyi kedvencet, Dani Sordót is, igaz, csak 0,4 (!) másodperccel.
Thierry Neuville utolérésére azonban nem volt esélye, de a megszerzett második helyért járó 18 pont, és a Power Stage megnyeréséért járó 5 bónusz pont elég volt ahhoz, hogy egy versennyel a világbajnokság vége előtt bebiztosítsa az egyéni vb-címet. Az észtnek így 263 pontja van, a belgának 227. A Toyota csapat utoljára 25 évvel ezelőtt adott egyéni világbajnokot, 1994-ben Didier Auriol győzött a Celica GT4-ral.
„Nehéz elmondanom, hogy mekkora nyomás volt rajtam ezen a versenyen, ez más szint volt a korábbiakhoz képest. Egész életemben az volt a célom, hogy ide eljussak, és ez végül sikerült. Amikor még csak ennek a határán voltam, nem tudtam elképzelni, hogy milyen lesz. Soha nem akartam nagy kockázatokat vállalni, de az anyukám azt mondta tegnap, hogy amit akarok, azt meg is szerzem magamnak, és végül így is lett” – nyilatkozta a boldog világbajnok.
Neuville mindent megtett, hogy maradjon esélye a vb-címre, az egész versenyen hibátlanul vezetett, szombattól folyamatosan az összetett élén állt, és egyszer sem hibázott. Magabiztosan győzött a versenyen (idén harmadszor), de a 28 megszerzett pont kevés volt számára a bajnoki remények életben tartásához, már matematikai esélye sincs nyerni. Azonban feljött a második helyre a bajnokságban, megelőzve Sébastian Ogier-t, aki ezúttal csak nyolcadik lett egy pénteki műszaki hiba miatt. Neuville győzelmével és Sordo harmadik helyével a Hyundai növelte előnyét a gyártók világbajnokságában a Toyotával szemben, a különbség a javukra már 18 pont.
A verseny kilencszeres győztese, a kilencszeres világbajnok Sébastien Loeb vasárnap épp úgy szenvedett a száraz, sima aszfaltos pályákon, mint szombaton. Nem tudta tartani a hyundai-os csapattársai tempóját, és végül 36 másodperccel Sordo mögött zárta a versenyt a negyedik helyen. Jari-Matti Latvala (Toyota) lett az ötödik, 14 másodperccel megelőzve Elfyn Evanst (Ford). A másik Forddal Teemu Suninen lett a hetedik, annak ellenére, hogy az utolsó gyorsaságin kicsúszott, és megrongálta a sziklafalon a Fiesta bal elejét.
A 2019-es szezon Ausztráliában, Coffs Harbourban zárul november közepén, a gyártók világbajnoksága ott fog eldőlni.
Végeredmény, Katalán-rali:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
3h07m39.6s |
2 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
17.2s |
3 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
17.6s |
4 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
53.9s |
5 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m00.2s |
6 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m14.2s |
7 |
Teemu Suninen, J.Lehtinen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m47.6s |
8 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
4m20.5s |
9 |
Mads Ostberg, T.Eriksen |
Citroen Total WRT |
Citroen |
8m24.6s |
10 |
Eric Camilli, F-X.Buresi |
Eric Camili |
Citroen |
8m47.2s |