WRC
Thierry Neuville 39,8 másodperces előnnyel várhatja a portugál-rali vasárnapi, befejező napját. A Hyundai első számú versenyzője átvenné a vezetést a világbajnokságon, ha sikerülne megnyernie a versenyt, mivel két legnagyobb vetélytársa, Sébastien Ogier és Ott Tanak már kiesett.
A szombati napon valamivel jobb körülmények várták a pilótákat, a pályákon nem volt annyi veszélyes kő, mint pénteken, amikor a mezőny közel fele feladta a küzdelmet ilyen-olyan problémák miatt. Neuville csak egy gyorsot nyert, de kiegyensúlyozottan vezetett, főleg a verseny leghosszabb gyorsaságijára, a 37,6 kilométeres Amarantére koncentrált, ahol kétszer is végig kellett menni.
A belga taktikusan beosztotta a gumijait az Amarante előtti két pályán, így neki még a hosszú gyorsaságin sem voltak tapadási gondjai, többek között ezért tudta növelni előnyét a második helyen álló Elfyn Evans előtt. Az nap végére az eső is eleredt, ami Neuville-nek kedvezett, ő ugyanis vegyesen lágy és kemény gumikat tetetett fel a Hyundai i20 WRC-re.
„Kényelmesen éreztem magam a kocsiban, különösen a hosszú gyorsaságin. Megpróbáltam előnyt kiépíteni itt, ami kétszer is sikerült. Még nem lefutott a verseny, de van rá esély, hogy ez egy remek hétvége legyen nekünk.
Evans is remek napot zárt, két gyorsaságit is megnyert a hatból, a második helye egyre biztosabbnak tűnik. A hosszú pályákon viszont nem igazán találta a ritmust, de még így is 17,4 másodperccel vezet a harmadik helyen álló Dani Sordo előtt. A spanyol versenyző szombat délután egyszer megpördült a Hyundai-jal, így az előnye 4,7 másodpercre csökkent a negyedik helyen álló Teemu Suninen előtt. A fiatal finn remekül vezetett egész nap, sikerült visszavernie a toyotás Esapekka Lappi támadásait, pedig a honfitársa is jól ment, és komoly kihívást jelentett neki. Végül 11,1 másodperc lett köztük a különbség, amiből még bármi lehet vasárnap.
Mads Østberg áll a hatodik helyen a legjobb citroenesként, a norvég közel egy percet vesztett egy pördülés miatt, amely után fennakadt az autója az útszéli padkán. Végül a közelben tartózkodó nézők lökték vissza a sértetlen C3 WRC-t. Egyetlen állva maradt csapattársa, Craig Breen 1 perc 40 másodperces hátrányban van hozzá képest.
A Citroen első számú versenyzője, Kris Meeke volt a nap nagy vesztese, mivel egy balkanyarban lecsúszott az útról, és totálkárosra törte a C3 WRC-t. Bár az autó nagyon rosszul nézett ki a borulás után, a pilóta és Paul Nagle navigátor szerencsére sértetlenül mászott ki a roncsból.
Vasárnap még öt gyorsasági vár a mezőny megmaradt részére, köztük a híres Fafe pálya, amely egy hírhedt ugratót is tartalmaz. Ez a pálya lesz a Power Stage is, ami az jelenti, hogy az első 5 helyezettje külön világbajnoki pontokkal gazdagodik, ezért azoknak (Latvala, Ogier, Mikkelsen) is esélyt ad a pontszerzésre, akik pénteken egyszer már kiestek, és szombaton csak jelentős időbüntetés árán folytathatták a versenyt.
Az összetett állása a szombati nap után:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
3h16m30.0s |
2 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
39.8s |
3 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
57.2s |
4 |
Teemu Suninen, M.Markkula |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m01.9s |
5 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m13.0s |
6 |
Mads Ostberg, T.Eriksen |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
3m14.1s |
7 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
4m53.1s |
8 |
Pontus Tidemand, J.Andersson |
Skoda Motorsport |
Skoda |
12m52.7s |
9 |
Lukasz Pieniążek, P.Mazur |
Printsport Oy |
Skoda |
14m12.1s |
10 |
Stephane Lefebvre, G.Moreau |
Citroen Total Rallye Team |
Citroen |
15m00.4s |