WRC

Neuville növelte az előnyét a Szafari-ralin

2021.06.27.

A szombati nap végén még egy váratlan eső is megkeverte a sorrendet, de a belga elsőségét ez sem veszélyeztette.

A brutális pénteki nap után megnyugodtak a kedélyes a Szafari-ralin szombaton, ahol újabb kiesések nem történtek, a szuperrally szabályok szerint a korábban kiesettek is visszaállhattak a versenybe – jelentős időbüntetéssel.

A nap végén Thierry Neuville (Hyundai) megőrizte az első helyet, és közel megduplázta, vagyis 57 másodpercre növelte az előnyét Kacuta Takamoto (Toyota) előtt. Viszonylag simán zajlott a napi program, de a napi utolsó, 13. gyorsaságin kisebb káosz alakult ki, amikor eleredt az eső. Volt, aki még száraz pályán tudott menni, de volt, akit elkapott a zivatar, és sok időt vesztett, a kemény keverékű Pirelli murvagumik ugyanis szinte semmi tapadást nem adtak a hirtelen keletkezett sárban.

 

A belga a szombati első gyorsaságit megnyerte, aztán visszafogottan vezetve már csak az előnye tartására koncentrált. Az utolsó szakaszon közel 40 másodpercet kapott a győztes Dani Sordótól, de az összetettben hozzá közel állók még több időt vesztettek, ezért ez nem zavarta. Kacuta 20, a harmadik helyen álló Ott Tänak viszont másfél percet bukott hozzá képest.

„Megkönnyebbültem, hogy meg tudtam tartani a Szafari-ralin a vezetést a horrorszerű utolsó szakasz után is. Nem számított, hogy mekkora előnnyel, de meg kellett tartani a pozíciót, ez volt a legfontosabb. Nagyon keményen nyomtuk két napig a gázt, és amikor elkezdett esni, azt mondtam magamban, hogy nem hagyom, hogy ez elvegye tőlünk az első helyet. Tudtam, hogy másokat is elkapott az eső, de én már 3 km után esőben mentem, tudtam, hogy időt fogok veszíteni, és ez még rosszra is fordulhat. Mindent beleadtam annak ellenére, hogy néha felhőszakadássá változott a szemerkélés, de szerencsére az úton tudtam maradni, ami nem volt könnyű. A vasárnapi szakaszok tetszettek a pályabejáráson, remélhetőleg probléma nélkül tudjuk befejezni a versenyt” – nyilatkozta Neuville szombat este.

Kacuta élete első dobogós eredménye felé száguld, mint a legjobb toyotás versenyző. Bár Ott Tänak valószínűleg meg tudta volna előzni, az utolsó szakaszon annyi időt vesztett a 2019-es világbajnok, hogy ahelyett, hogy elvette volna a második pozíciót a japántól, visszaesett negyediknek, Ogier mögé. Azért bukott két percet, mert bepárásodott a Hyundai i20 WRC szélvédője, és többször meg kellett állnia, hogy letörölje a párát.

Sébastien Ogier a pénteki futóműproblémák után feljebb kapcsolt, és a dobogót vette célba – sikerrel. Három gyorsaságit nyert, és a nap végén már csak 18 másodperccel volt Kacuta mögött, aki amúgy is elengedné jó eséllyel. A fordos duó, Gus Greensmith és Adrien Fourmaux megbízhatóan őrzi az ötödik-hatodik helyet, csak 12 másodperc választja el őket.

Kalle Rovanperä az első, aki a korábbi kiesése miatt már nagy hátrányban van. A finn 8 perccel követi a Fordokat, pedig pénteken még a győzelemért harcolt. Elfyn Evans és Dani Sordo jelenleg a top10-be sem fér be.

 

Az eredmények szombat este:

1. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) 2h45m04.6s

2. Takamoto Katsuta/Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) +57.4s

3. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +1m15.5s

4. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m21.2s

5. Gus Greensmith/Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) +2m39.4s

6. Adrien Fourmaux/Renaud Jamoul (Ford Fiesta WRC) +2m51.4s

7. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +11m04.3s

8. Onkar Rai/Drew Sturrock (Volkswagen Polo GTI R5) +25m59.1s

9. Karan Patel/Tauseef Khan (Ford Fiesta R5) +31m31.8s

10. Carl Tundo/Tim Jessop (Volkswagen Polo GTI R5) +33m26.0s

12. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +50m08.2s

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....