WRC
Thierry Neuville a szombati napot 45,7 másodperces előnnyel zárta csapattársa, Andreas Mikkelsen előtt. A belgának a nap első felében az erősen támadó, több gyorsaságit is megnyerő Ott Tänakot kellett maga mögött tartania, aztán az észt komoly bajba került, generátorhiba miatt ugyanis megállt alatta a Toyota Yaris WRC. Sébastien Ogier egy kapun áthaladva megütötte a Citroën C3 WRC jobb első kerekét, amitől elment a kormányszervója, így két pályán, a következdő szervizlehetőségig közel egy percet vesztett.
„Most már mondhatjuk, hogy kényelmes előnyünk van, de a holnapi pályák mindenek lesznek, csak kényelmesek nem. Ezek trükkös, autógyilkos, keskeny gyorsaságik, ezért meg kell tartanunk a koncentrációnak és a ritmusunkat. Nyugodtnak kell maradnunk, és a pályán kell tartanunk a kocsit” nyilatkozta Neuville szombat este.
Szombaton a pénteki sár és eső helyett napsütés és száraz pályák várták a mezőnyt, bár délelőtt még voltak nedves részek az árnyékos területeken, ezért a tapadás néhol kiszámíthatatlannak bizonyult. Mikkelsennek rég volt olyan sikeres napja a WRC-ben, mint most. A Hyundai norvég versenyzője két szakaszt is nyert, és a többiek hibáinak is köszönhetően feljött másodiknak, annak ellenére, hogy a váltójából szivárgott az olaj.
Kris Meeke a harmadik a legjobb toyotásként 17,5 másodperccel követi Mikkelsent. Akár előtte is lehetne, ha délelőtt nem vesztett volna 20 másodpercet azért, mert elment a fék a Toyotájából. A hiba akkor jelentkezett, amikor megütötte a Yaris jobb hátsó kereket ott, ahol Mikkelsen váltója is megsérült. Meeke-nek ráadásul a következő szakaszt is törött felnivel kellett teljesítenie.
Sébastien Ogier a hatodik helyre esett vissza a kormányszervo meghibásodása miatt, de onnan támadást intézett, és két szakaszt is megnyerve egymás után feljött negyediknek. A hatszoros világbajnok francia 6 másodperccel áll az ötödik Dani Sordo előtt. A hatodik helyen a 200. versenyét teljesítő Jari-Matti Latvala áll, a finnt egy lassú defekt hátráltatta szombaton.
Teemu Suninen a rádiós átbeszélő hibája miatt néhol csak lassan tudott menni (a navigátora kézzel mutatta a kanyar erősségét), ezért csak a hetedik helyen áll. Csapattársa, Elfyn Evans még rosszabbul járt, ugyanis egy elnyújtott jobbkanyarban keresztben állt alatta a Ford Fiesta, és a jobb elejével eltalált egy hatalmas sziklát, amitől a kartervédő darabokra tört és az autó is komolyan megsérült. A brit így kiállni kényszerült.
A záró napon 53 km száguldás vár a mezőnyre, köztük a világbajnokság egyik leghíresebb gyorsaságija, az El Condor, amelyen kétszer is menni fognak. A második lesz a bónusz pontokért zajló záró szakasz, a Power Stage.
Az összetett állása 15 szakasz után:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2h37m23.6s |
2 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
45.7s |
3 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
1m06.0s |
4 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m12.0s |
5 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m13.2s |
6 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m28.3s |
7 |
Teemu Suninen, M.Salminen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
3m48.4s |
8 |
Mads Ostberg, T.Eriksen |
Citroen Total |
Citroen |
12m14.5s |
9 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
14m14.3s |
10 |
Pedro Heller, M.Marti |
Pedro Heller |
Ford |
16m18.2s |