WRC
Thierry Neuville ugyanolyan domináns volt a Svéd –rali első napjának délutánján, mint ahogy Monte-Carlóban vezetett a vezetői hibájáig. A Hyundai belga versenyzője 28,1 másodperces előnnyel várja a szombati napot, miután délutánra visszavette a vezetést a Toyotát vezető Jari-Matti Latvalától.
Neuville már délelőtt is vezetett, de aztán a Svullrya szakaszon nekiment egy kőnek, ami enyhe időveszteséget okozott számára, és visszaesett a második helyre. Viszont délután, amikor ugyanezen a szakaszon visszafelé kellett menni, 18 másodpercet adott Latvalának, és ismét az élre állt. Neuville a következő szakaszon még úgy is képes volt növelni az előnyét, hogy kinyílt az ajtó a Hyundai i20-ason.
A toyotás Latvala azonban elégedett lehet a második helyével is, mivel ha a mostani nap eredménye lenne a végeredmény is, átvenné a vezetést a világbajnokságon. Ezúttal a Yaris műszaki hibáktól mentesen, megbízhatóan üzemelt egész nap, és csak kisebb vezetői hibák miatt vesztett időt a finn.
Harmadikként, 21,6 másodperccel Latvala mögött várja a szombati folytatást Ott Tänak, akinek nap közben még váltót is cseréltek a Fiestájában az M-Sport fürge szerelői. A szerelésre azért volt szükség, mert a régi váltó néha üresbe ugrott visszaváltások közben. A fiatal észt versenyzőnek még egy szakaszgyőzelemre is futotta az erejéből, amit csapattársa, a négyszeres világbajnok Sébastien Ogier még nem mondhat el magáról az idei Svéd-ralin.
Az ex-volkswagenes franciát főleg az hátráltatta, hogy a szabályok szerint neki kell elsőként indulnia az első napon, mert ő vezeti a vb-pontversenyt. A két gyári Ford közé a Citroënnel versenyző Kris Meeke férkőzött be a negyedik helyen, 3,9 másodperccel Ogier előtt. A franciák első számú versenyzője a monte-carlói kiesést követően nagyon hajt egy erős eredményre, amire még minden esélye meg is van. Egész nap a dobogós helyek közelében hajtott, a nap végére csak azért esett vissza negyediknek, mert elkoptak a szögek a C3 WRC gumijain, ezért csökkent a tapadásuk.
Szombaton a tavalyi előírásokkal ellentétben idéntől már nem a vb-pontversenyben vezető, hanem az adott versenyt vezető pilóta indul majd az elről, vagyis holnap nem Ogier, hanem Neuville lesz hátrányban a pályatakarítás miatt.
A hatodik és a hetedik helyen a két másik gyári Hyundai-versenyző, Hayden Paddon és Dani Sordo áll. Előbbi csak azután kezdett el jó tempót diktálni, hogy a nap közepi szervizparkban állíttatott az i20 futóművén. Craig Breen elsőként vezetett versenykörülmények között 2017-es specifikációjú, vagyis gyorsabb és erősebb WRC-t, így nem tehet szemrehányást neki a Citroën csapatfőnöke, Yves Matton, hogy egyelőre csak a nyolcadik helyen áll. Főleg azután vesztette el önbizalmát az ír, hogy sok időt vesztett egy kisebb árokban a C3-assal.
A kilencedik Elfyn Evans-t egy defekt hátráltatta, a tizedik Stéphane Léfebvre pedig azért volt lassú, mert ezúttal ő kapta meg a 2016-os, gyengébb Citroënt a csapattól (még nincs három C3 WRC készen, ezért az egyik pilóta mindig kénytelen egy tavalyi DS3 WRC-vel menni).
A verseny előtt titkos esélyesként tartották számon a Svédország-specialista Mads Ostberget, de pénteken a norvég versenyző 2017-es Ford Fiestájától lerepült a nagy leszorítóerőt adó hátsó szárny, amikor hatodik fokozatban száguldott, és ezért majdnem összetörte az autót. Mivel nem volt pótalkatrész, sokáig csak lassú tempót tudott diktálni a havas pályákon, és az utolsó gyorsaságit ki is kellett hagynia. Miután kampányt indítottak a közösségi médiában, a nap végére egy néző visszaszolgáltatta a szárnyat, így megvan az esélye arra, hogy holnap faragjon a hátrányán.
Az élcsapatok egyetlen kiesője Juho Hänninen, aki Monte-Carlóhoz hasonlóan ezúttal is fának csapta a Toyota Yaris WRC-t.
Az állás egy nap után:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai |
1ó16p24.7s |
2 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota |
28.1s |
3 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Ford |
49.7s |
4 |
Kris Meeke, P.Nagle |
Citroen |
51.8s |
5 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Ford |
55.7s |
6 |
Hayden Paddon, J.Kennard |
Hyundai |
1p17.8s |
7 |
Dani Sordo, M.Marti |
Hyundai |
1p40.3s |
8 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen |
1p54.3s |
9 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
Ford |
3p01.5s |
10 |
Stephane Lefebvre, G.Moreau |
Citroen |
3p23.6s |