WRC

Neuville kiesett, így Ogier győzött a Szafari-ralin

2021.06.28.

A végig vezető belgának az utolsó napon futóműproblémája akadt, így megnyílt a győzelemhez vezető út Ogier előtt.

Sébastien Ogier pénteken még maga sem hitte, hogy megnyerheti a 19 év után először megrendezett, kenyai Szafari-ralit, amikor a lengéscsillapító hibája miatt sok időt vesztett, és a hetedik helyre csúszott vissza. Ironikus, hogy vasárnap egy másik lengéscsillapító (Thierry Neuville Hyundai i20 WRC-jének jobb hátsója) felrobbanása tette lehetővé, hogy végül mégis megnyerje a roppant nehéz afrikai versenyt.

Neuville gátlója a 14. szakaszon, egy lassú balkanyarban sérült meg, valószínűleg egy nagy kőtől, pedig a belga pilóta szinte a rajttól magabiztosan vezetett odáig. „Nagyon pechesek vagyunk, és nem csak mi, hanem az egész csapat. Három kemény verseny egymás után, nem ezt érdemeltük volna, hanem három győzelmet” - nyilatkozta. Arra utalt, hogy ez már a harmadik verseny zsinórban, hogy egy Hyundai az élről esik ki futóműsérülés miatt. Andrea Adamo azt nyilatkozta, hogy nem akar mentegetőzni, valamit biztos rosszul csinálnak, hogy ez megint előfordulhatott.

 

Neuveille kiesésekor még nem Ogier, hanem Kacuta Takamoto vette át a vezetést, ami azért volt nagy szó, mert a japán pilótának korábban még dobogós eredménye sem volt a WRC-ben. De a hátralévő három gyorsaságin Ogier képes volt őt megelőzni, hogy elcsenje a győzelmet. Főleg a jobb gumikezelésnek köszönhette a francia, hogy 19,8 másodperccel maga mögé tudta utasítani toyotás csapattársát, aki azonban így sem volt szomorú.

Ogier-nak szenzációs szezonja van, eddig hatból négy versenyt nyert meg, és 34 ponttal vezeti a világbajnoki összetettet (a Toyota pedig 59 ponttal a gyártók versenyét). Kevés az esély arra, hogy ne szerezze meg a 8. világbajnoki címét idén.

„A pénteki gondok után nem hittem, hogy nyerhetünk, de azt követően már igen jó hétvégénk volt, jó tempóban autóztunk, és az autó is remekül működött” - nyilatkozta a hétszeres bajnok. „Hihetetlen élmény volt itt versenyezni, a helyiek elképesztő módon támogattak minket. Lehet, hogy rövidebb volt a verseny, mint a régi szép időkben, de a kihívás így is hatalmas volt. Nagy lépést tettünk előre mindkét bajnokságban, ami a csapatnak is előnyös. Gratulálok Takának is a remek eredményéhez, nem volt olyan könnyű elkapni őt a végén!” - tette hozzá.

Ott Tänak a bepárásodott szélvédő miatt vesztett sok időt szombaton (többször meg kellett állnia, hogy kézzel letörölje), de a dobogóra így is felállhatott, mint az egyetlen állva maradt Hyundai-pilóta.

Az M-Sport idei legjobb eredményét érte el a 4.-5. helyezéssel, Gus Greensmith végzett előrébb Adrien Fourmaux-nál, aki viszont élete első WRC-s gyorsasági győzelmét ünnepelhette vasárnap. Érdekesség, hogy csak 0,1 másodperc választotta el őket a végén a francia 10 másodperces büntetése után.

A világbajnokság július közepén, Észtországban folytatódik.

Végeredmény, Szafari-rali:

1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) 3h18m11.3s

2. Kacuta Takamoto/Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) +21.8s

3. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m09.5s

4. Gus Greensmith/Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) +1m54.6s

5. Adrien Fourmaux/Renaud Jamoul (Ford Fiesta WRC) +1m54.7s

6. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +10m53.4s

7. Onkar Rai/Drew Sturrock (Volkswagen Polo GTI R5) +29m26.4s

8. Karan Patel/Tauseef Khan (Ford Fiesta R5) +33m30.4s

9. Carl Tundo/Tim Jessop (Volkswagen Polo GTI R5) +36m40.7s

10. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +49m22.7s

képek: csapatok

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..