WRC
Neuville 48,4 másodperces előnnyel nyerte a 2019-es Argentin-ralit, így Ogier mellett már ő is két győzelemnél tart idén. A belga előnye már 10 pont a francia előtt a világbajnokságban. Péntek délután vette át a vezetést, amikor Ott Tänak bajba került egy törött féltengely miatt. De az észt szombaton még keményen támadott, azonban a nap végén feladta az első hely üldözését, amikor a generátor is elromlott a Toyota Yarisban, és félre kellett állnia az út szélére. Neuville ezután már csak a tisztes előnye megtartására törekedett, hogy biztonsággal célba vezesse a Hyundai i20 WRC-t. 2017 után ismét megnyerte ezt a nehéz versenyt, és idén is már a második sikerét ünnepelhette Korzika után.
„Remekül érzem magam, büszkék lehetünk arra, amit elértünk. Fantasztikus volt az autónk egész hétvégén, nagyon kényelmesen éreztem magam benne. Az egész csapat keményen dolgozik, aminek már kezd látszani az eredménye. Ez az eredmény remek a bajnokság szempontjából is, de a következő versenyen még keményebbek lehetnek” – nyilatkozta Neuville a verseny után.
A második helyen Neuville csapattársa, Andreas Mikkelsen futott be, a norvég 14 verseny óta nem állt dobogón, így igencsak örült az eredményének. ez egy győzelemnek érződik: „végre megtaláltuk az autó sebességét, és meg tudtuk mutatni, hogy mire vagyunk képesek. Nem is lehetnék boldogabb” -nyilatkozta.
Sébastien Ogier úgy lett harmadik a Citroën C3-assal, hogy számtalan problémával kellett megküzdenie (szombaton például elment a kormányszervo az autóból). A franciák hatszoros világbajnoka a verseny utolsó 5 kilométerén vette át a dobogó legalsó fokát Kris Meeke-től, akit egy defekt hátráltatott. Ogier ráadásul a Power Stage-et is megnyerte mindössze 0,1 másodperccel Latvala előtt, így bezsebelhette az 5 bónusz pontot is. Pedig Meeke is megérdemelte volna a harmadik helyet, mivel szombaton egy 10 másodperces időbüntetés után is vissza tudott kapaszkodni az ötödik helyről a dobogóra, hogy aztán vasárnap ismét hátraessen a defekt miatt.
A 200. versenyét teljesítő Jari-Matti Latvala lett az ötödik szintén Toyotával, a finn a három nap alatt folyamatosan gyorsult, és a verseny végén már azt mondta, hogy sikerült visszanyernie azt a jó formáját, amit tavaly az év végére ért el. Mögötte az a Dani Sordo lett a hatodik, aki sokáig még a negyedik helyen állt.
Teemu Suninen volt a magányos hetedik az egyetlen állva maradt Ford Fiestável (csapattársa, Evans szombaton egy sziklával ütközött). Tänak csak a nyolcadik helyre tudott visszazárkózni, a legjobb 10-be még a WRC2 Pro kategória győztese, Mads Ostberg, és a WRC2 kategória győztese, Pedro Heller fért be. A világbajnokság Chilében folytatódik május közepén, két hét múlva.
Argentín-rali, végeredmény:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
3h20m54.6s |
2 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
48.4s |
3 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
1m04.8s |
4 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m06.2s |
5 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m21.1s |
6 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m26.7s |
7 |
Teemu Suninen, M.Salminen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
4m57.3s |
8 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
14m24.8s |
9 |
Mads Ostberg, T.Eriksen |
Citroen Total |
Citroen |
14m28.5s |
10 |
Pedro Heller, M.Marti |
Pedro Heller |
Ford |
20m14.5s |
A világbajnokság állása:
1 |
Thierry Neuville |
110 |
2 |
Sebastien Ogier |
100 |
3 |
Ott Tanak |
82 |
4 |
Kris Meeke |
54 |
5 |
Elfyn Evans |
43 |
6 |
Andreas Mikkelsen |
30 |
7 |
Jari-Matti Latvala |
29 |
8 |
Esapekka Lappi |
26 |
9 |
Dani Sordo |
26 |
10 |
Sebastien Loeb |
22 |
11 |
Teemu Suninen |
20 |
12 |
Benito Guerra |
8 |
13 |
Gus Greensmith |
6 |
14 |
Marco Bulacia Wilkinson |
6 |
15 |
Pontus Tidemand |
4 |
15 |
Yoann Bonato |
4 |
17 |
Mads Ostberg |
2 |
18 |
Ole-Christian Veiby |
2 |
19 |
Stephane Sarrazin |
2 |
20 |
Adrien Fourmaux |
1 |
21 |
Pedro Heller |
1 |
21 |
Ricardo Trivino |
1 |
21 |
Janne Tuohino |
1 |