abroncsgarnitúra
Az egyre nagyobb autóknak is egyre nagyobb kerekei vannak. Banálisan hangzik, de akár statisztikailag is rögzíthető. A Check24 összehasonlító portál konkrétan azt vizsgálta, hogyan alakult az átlagos abroncsátmérő Németországban 2016 óta. Nem meglepő, hogy a németek átlagosan egyre nagyobb kerék- és gumikombinációkkal rendelkeznek. Az átlagos abroncsátmérő bő négy százalékkal nőtt 2016 óta.
Észak-déli különbség a gumiabroncs átmérőjében
Feltűnő: az észak-déli törésvonal. Míg Szász-Anhaltban (16,63), Mecklenburg-Vorpomerániában (16,63), Brandenburgban (16,60) és Schleswig-Holsteinben (16,58) kissebb abroncsok vannak, addig a bajor autók átlagosan 16,93 hüvelykes abroncsátmérővel vannak felszerelve. Baden-Württembergben (16,84), Hamburgban (16,78) és Türingiában is viszonylag nagyobb abroncsokra támaszkodnak.
A téli gumik kissebbek, mint a nyáriak. Fotó: Continental
Fontos: a Check24 értékelése szerint a nyári gumik átlagosan körülbelül egy hüvelykkel nagyobbak, mint a téli és négyévszakos gumik. 2021-ben az autósok átlagosan 17,3 hüvelykes nyári gumit választottak. A téli gumik átlaga 16,3 hüvelyk, a négyévszakos gumiké pedig 16,1 hüvelyk.
Átlagos gumiabroncsméretek Németországban:
Bajorország 16,93
Baden-Württemberg 16,84
Hamburg 16.78
Türingia 16,77
Hessen 16,76
Berlin 16.75
Bréma 16,73
Rajna-vidék-Pfalz 16.71
Észak-Rajna-Vesztfália 16.68
Szászország 16,66
Saar-vidék 16,65
Alsó-Szászország 16,64
Szász-Anhalt 16,63
Mecklenburg-Előpomeránia 16,63
Brandenburg 16.6
Schleswig Holstein 16.58
Nagyobb abroncs nagyobb fogyasztás?
Magasabb fogyasztásra azonban nem könnyű következtetéseket levonni a valamivel nagyobb déli kerekekből. Az abroncsok adják az autó összellenállásának mintegy 20 százalékát, de a fogyasztás szempontjából nem annyira a nagy vagy kis átmérő, hanem mindenekelőtt a gumi szélessége a döntő. A megnövelt légnyomású keskeny gumiabroncsok csökkentik a gördülési ellenállást és ezáltal az üzemanyag-fogyasztást. Mivel az ennek megfelelően optimalizált abroncsok ritkák a nagy és ennek megfelelően drága járműkategóriákban, minden bizonnyal feltételezhető, hogy délen a nagyobb átlagos kerekek valójában magasabb fogyasztást jelentenek.
Következtetés
Az abroncsméretek alakulása első pillantásra trükknek tűnhet, de jól szemlélteti a járműméretek folyamatos növekedését. És mivel a SUV- és crossover-modellek, amelyek általában nagyobbak, a fogyasztás szempontjából általában rosszabbak a magasabb kialakítás és a nagyobb és általában szélesebb kerekek miatt, gondosan figyelni kell az egyre nagyobb gumiabroncsok irányába mutató tendenciát – írja a honlap.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!