e-mobilitás

Német Autóipari Szövetség: Az e-autók piaci részesedése 2023-ban csökkenni fog

2023.02.27.

A Német Autóipari Szövetség (VDA) számításai szerint 2023-ban csökkenni fog az elektromos autók piaci részesedése. Ennek megvan az oka – írja az automobilwoche.de

 

Hildegard Müller, a VDA elnöke: "Most még fontosabb, hogy más módon is megerősítsük az emberek elektromobilitásba vetett bizalmát." Fotó: VDA

Az elektromos autók piaca súlyos visszaesést szenvedett a csökkentett támogatási díjak után. A Német Autóipari Szövetség (VDA) a piaci részesedésben ennek megfelelő csökkenésére számít. Hildegard Müller, a VDA elnöke bejelentette, hogy ennek három százalékponttal 28 százalékra kell csökkennie 2023-ban az előző évhez képest.

Müller szerint a visszaesés oka a konnektorról tölthető hibridek, azaz a belsőégésű motoros és villanymotoros autók értékesítésének várható visszaesése. Az évforduló óta ezeknek az autóknak a beszerzését már nem támogatja az állam. Az elektromos autók finanszírozását is jelentősen csökkentették.

A VDA szerint 2023-ban mintegy 30 százalékkal 255 000-re csökken a plug-in hibridek új regisztrációinak száma. A tisztán elektromos autók esetében a szövetség az előző évhez képest nyolc százalékos, 510 ezer autós eladási növekedéssel számol.

"A töltőpontok ötszörös bővülési sebessége"

Januárban 18 100 elektromos járművet regisztráltak újonnan Németországban, és alig 9 000 konnektoros hibridet – ez meredek zuhanást jelent decemberhez képest, különösen, mivel több mint 100 000 tisztán elektromos jármű és csaknem 70 000 plug-in hibrid volt. 2022 januárjához képest 13,2 százalékkal, illetve 53,2 százalékkal csökkent a két hajtástípus regisztrációja. Szakértők azt feltételezik, hogy sok fogyasztó inkább az autóvásárlást részesítette előnyben, hogy 2022 végén még megkapja a magasabb támogatási prémiumot.

Müller szerint a magas áramárak is nyugtalanítják az ügyfeleket. A töltés kérdése továbbra is probléma. A fogyasztóknak szükségük van "biztonságra, hogy bármikor és bárhol könnyen tölthetnek." Ahhoz, hogy a szövetségi kormány 2030-ra elérje az egymillió töltőpontot, a bővítés ütemét ötszörösére kell növelni.

Müller a német gyártók elektromobilitás iránti elkötelezettségét dicséri. "A német gyártók már körülbelül 90 elektromos modellt kínálnak csak Németországban. 2024 végére már 100 lesz.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes....
2025.12.22
Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után....
2025.12.22
Annak ellenére, hogy egy vásárlói réteg szeretné, ha kaphatók lennének ilyen csekély....
2025.12.22
Forgalomlassulásra lehet számítani a M3 bevezető  –Róbert Károly körút – Árpád híd – Szentendrei út....
2025.12.22
Átadták hétfőn az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,3 kilométeres szakaszát....
2025.12.22
Mint minden klasszikusnak, a Peugeot 203-as családfájának is akadtak különös, egyedi ágai. Négy....
2025.12.22
Az Európai Unióban a jövőben jelentősen növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert....
2025.12.22
Minden autó egy darab agyagból indul. A Volvo Cars legendás agyagstúdiójában egy kis szakértő....
2025.12.22
Nagy erőkkel készül a Tokiói Autószalonra a Daihatsu. Bitang tuning teherautókkal és kei carokkal....
2025.12.22
Az ünnepi időszakban a nyilvános elektromosautó-töltők is jóval forgalmasabbá válnak.....