luxusmárka
Ha a Bugattiról van szó, sokaknak elsősorban a sportautók jutnak az eszébe – a Volkswagen-csoport márkájának ugyanis jelenleg mindössze egyetlen sportautója van a kínálatában. De olyan drága, hogy nem a Bugatti az egyetlen, aki luxusmárkának tekinti magát.
De mi is pontosan a luxus? A latin luxus szó (bőség, kicsapongás, kényeztetés, erkölcstelenség) alapjelentése például a német nyelvre való átvételével kibővült a „költséges, extravagáns kiadásokra, amelyek jelentősen túllépik a megszokott kereteket (az életszínvonalat), és csak az élvezetet és az élvezetet szolgálja."
Luuxuspezsgő, luxusüvegben és tartóban. Fotó: Bugatti
A Bugatti is nagyot alkotott, hogy megteremtse a kapcsolatot legújabb alkotása és autói között. A luxus építi a hidat. Mert a "világ leglátványosabb kézműves pezsgősüvegének ("La Bouteille Noire") elkészítése, amely egy kézműves, hűtött és szellőző "szobordobozba" kerül, bátran nevezhető a megszokott erőfeszítést jóval meghaladó mutatványnak. 150 óra kézi munkába került, amihez 37 lépésre volt szükség. Az egész a Bugatti és a Champagne Carbon együttműködésében jött létre, a név utalhat a Chiron különleges modelljére, a "La Voiture Noire"-re.
Az árára nem tér ki a német lap.
Maga a doboz "a mérnöki mesterművet képviseli, 314 különálló, előre impregnált szénszálas lapból áll. Ugyanaz az anyag, amelyet a Bugatti a modern hipersportautóihoz használ". A gyártó szerint a doboz egyben automata hűtőláda is. A hűtőkamra "jövőorientált technológiája" "a szilárdtest-termodinamika elve szerint működik, ezt általában csak a Föld körül keringő műholdakban használják". Nem kevesebb, mint 14 csúcskategóriás ventilátor gondoskodik arról is, hogy a hideg levegő mindig keringjen a dobozban.