elektromos átállás
Az olasz luxusmárka teljes villanyosításával kapcsolatos spekulációkat Rouven Mohr, a márka műszaki igazgatója foszlatta szerte, és magyarázata igen hű képet fest az EV-szegmens jelenlegi állapotáról és jövőjéről.
„Most, most nem megfelelő az idő [villamosításra], legalábbis nem egy szupersportkocsi számára. Sok [elektromos] autót láttam már a piacon, amelyek nem voltak igazán sikeresek” – fejtette ki Mohr az Urus SE modell bemutatóján a dél-olaszországi Nardo Műszaki Központban. Mostanra már a teljes Lamborghini modellsorozat hibridizált, de Mohr szerint egy tisztán elektromos modell piacra dobása nem lenne jó lépés.
Az olasz vállalat vezetése körülbelül öt évvel ezelőtt döntött úgy, hogy hibridizálja teljes termékpalettáját, de nem fordul rá a tiszta villamosítás felé vezető útra. Pedig akkoriban úgy tűnt, hogy nem a hibrid, hanem az elektromos járművek lesznek a nyerők, s a bevezetésük az egyetlen járható út, már csak amiatt is, mert a nyilvánosság és a környezetvédelmi jogszabályok is ilyen irányba terelgették az autógyártókat.
Azóta azonban változtak az idők, és a széljárás is megfordulni látszik. Az elektromos járművek eladásai visszaestek, és a kormányok is visszavettek a teljes elektromos átállást szorgalmazó harcias retorikából. A jelen úgy fest, hogy a nagy belsőégésű motorral is ellátott szuperautók iránti kereslet nagyobb, mint valaha, s a Lamborghini makacskodása megtérülni látszik. Rouven Mohr bizonyos abban, hogy ezen az üzletpoltikán nem kell változtatni, s egy teljesen elektromos modell nem lenne sikeres.
A Lamborghini hibrid kínálata teljes. Mindhárom szupermodellje – a V-12-es hajtású Revuelto, az ikerturbós Temerario és az Urus SUV – immár valamilyen elektromos támogató rendszerrel van felszerelve. Így a Lamborghini mondhatni ideális helyzetben van, jó lóra tett.