Peugeot RCZ
A Peugeot elnök vezérigazgatója, Maxime Picat megerősítette, hogy az RCZ-nek nem készíti el a második generációját a Peugeot. A lépés része a Peugot modellstratégiájának, amely szerint 2022-re a jelenlegi 26 modellből csak 13-at tartanak majd meg. A megszűnő modellek minden esetben rétegmodellek, amelyekből nem lehet nagy mennyiséget eladni.
„Ha elmondom, hogy 13 modellünk adja az eladásaink 95, és a profitunk 100 százalékát, akkor már bárki megérti, hogy miért van szükségünk az ilyen lépésekre” – nyilatkozta Picat a brit Autocar magazinnak a Sanghaji Autószalonon. A Peugeot 2012-ben és 2013-ban hatalmas veszteséget termelt, de az új stratégiának hála tavaly már visszatértek a nyereségesség útjára.
„Nagyon szeretem az RCZ-t, de azt szeretném, ha a tömegmodelljeinkből hoznánk ki a legtöbbet, kezdve a Peugeot 108-assal. ezeknél az autóknál meghatározhatjuk a fő tulajdonságokat, és megvan a lehetőség bennük, hogy kategóriáik legjobbjai legyenek. Az apró piaci rések meghódítása a prémiummárkáknak való, számunkra ez csak egy kisiklás volt.”
Picat azt is bevallotta, hogy a Peugeot fontolgatja egy nagyméretű szabadidő-autó kifejlesztését, amely még ebben az évtizedben megjelenhetne a kínálatban.