kgfb

Nem éri meg elbliccelni a kötelező-biztosítást: durván emelkednek a fedezetlenségi díjak

2023.11.14.

Jövőre 10-19 százalékkal, napi 770-1540 forintra nőnek a fedezetlenségi díjak az érvényes kötelező biztosítás nélküli, de forgalomban lévő személyautókra - közölte a Netrisk.hu kedden az MTI-vel.

Az online biztosításközvetítő felhívta a figyelmet, hogy kötelező felelősségbiztosítás hiányában fedezetlenségi díjat kell fizetni, amelynek mértéke napi díjban meghatározott. A fedezetlenségi díj személyautó esetében annak teljesítményéhez kötött. A szabályozás szerint nincs lehetőség a fedezetlenségi díj elengedésére.

Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója jelezte: akár egy-két hónap alatt olyan összeg halmozódhat fel, amelyből kifizethető lenne a kötelező biztosítás éves díja.

A közleményben példaként említették, hogy a kötelező biztosítás hiányozhat egyebek mellett azért, mert a gépjármű üzembentartója felmondta korábbi biztosítását, de elfelejtett új szerződést kötni. Az új szerződés megkötésekor ki kell fizetni az új szerződés díját és ezzel együtt az arra az időszakra járó fedezetlenségi díjat, amikor nem volt biztosítás az autón.

Előfordulhat, hogy a korábbi biztosítás díjfizetés hiányában megszűnt, de van példa arra is, hogy használtautó-vásárlásnál a vevő nem köt azonnal kötelezőt. A ritkán, nem napi szinten használt autók biztosításáról is elfeledkezhetnek az autósok.

A fedezetlenségi díj közvetve a biztosítással rendelkező autósokat védi, a díjból származó bevétel a Magyar Biztosítók Szövetsége által kezelt kártalanítási számlára megy. Ebből térítik meg a kötelező biztosítással nem rendelkezők gépjárműve által, vagy - bizonyos korlátozásokkal - az ismeretlen gépjárművekkel okozott károkat.

A Netrisk.hu rámutatott: aki átmenetileg nem használja az autóját, annak érdemes az adott időszakra ideiglenesen kivonnia a forgalomból a járművet, így nem kell kötelezőt fizetnie, ezáltal a fedezetlenségi díj sem merül fel.

MTI

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.23
Több mint egy évtizede nem változtak akkorát a szabályok, mint amekkorát jövőre fognak. Mutatjuk,....
2025.12.23
A Volkswagen jövőre ünnepli a GTI 50. évfordulóját. Egy exkluzív modell érkezik a jubileumra: a....
2025.12.23
Az Osztrák Autóklub (VCÖ) elemzése szerint Burgenland autópályáin egyes területeken jelentősen....
2025.12.23
Második helyezést ért el Azerbajdzsánban Novák Bence, a Széchenyi István Egyetem járműmérnök....
2025.12.23
A közforgalmú közlekedés jövőjéről szólt a 26. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szegeden. Szóba....
2025.12.23
Az ember mobilitása a talpra állásnál, a lábak mozdításánál, a járás képességénél kezdődik. A....
2025.12.23
Vármegyénk nagyvárosaiban a rendőrök a következő hónapokban több száz gépkocsi esetében ellenőrzik....
2025.12.23
Egy hónap alatt több mint 8 millió forint adomány gyűlt össze a magyar autóvezetők jóvoltából az....
2025.12.23
Hatalmas mérföldkőhöz érkeztünk: a Rába Magazin és elődjei teljes egészében digitalizálásra....
2025.12.23
Míg 2005-ben a targoncavezetőn múlott minden egy raktárban, 2025-ben már mesterséges intelligenciát....