Daimler

Nem a dúsgazdagok autója a Mercedes - Ingo Fröhlich 1. rész

2015.09.19.

Bár a hazai újautó-piac még messze nem tért magához, a Mercedes egyre látványosabban növeli forgalmát, s Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. és az EvoBus Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója az idén rekordeladásokra számít. Magyarázata egyszerű: a kétszámjegyű növekedés modelljeik kiválóságának és értékesítési szolgáltatásaiknak köszönhető.

Szerző: Heimer György

autoszektor.hu: Sokfelé dolgozott már a világban, az Egyesült Államoktól Új-Zélandon át Horvátországig. Mercedes szemüvegen át milyenek arrafelé az autóvásárlási, -fogyasztási szokások?

I.F.:Eltérnek egymástól, de vannak hasonlóságok. Itt Közép-Európában, s egy kicsit Németországban is jellemzően több kisebb kategóriájú autót adunk el, kisebb motorokkal. Új-Zélandon viszont, számarányaiban több nagymodell kel el, még hozzá a nagy teljesítményű AMG erőforrásokkal. A piaci igények persze nemcsak régiónként, de országonként is különbözhetnek. Görögországban például a kompaktok mellett kellendő a nagyobb E-osztály is. Egyvalamiben azonban teljes az azonosság: a kuncsaftok mindenhol professzionális kiszolgálást várnak, elvégre az autó nem valamilyen Lidlben naponta vásárolt sampon. A vevők – nem egyszer az egész családdal izgulva – hosszú időn át készülnek megvételére. Érdemes azért megjegyezni, hogy az autócsere tempója is felgyorsult, a korábbi hét évvel szemben átlagosan három körül mozog. Sőt, az új-zélandiak már 12 hónap után váltanak.

Fotó: Mercedes

autoszektor.hu: Talán ott többen megengedhetik maguknak a gyakori csere luxusát?

I.F.: Magyarországon is vannak jómódúak, mégsem teszik. Szerintem mindez szintén a vásárlói szokásokkal, nem utolsó sorban az életszínvonalat növelő finanszírozási formákkal, a hitellel, lízinggel magyarázható. Amerikában, a mi osztályunkban már 80 százalékot is meghaladja a hitelre vásárolt autók aránya. A magyarok viszont az elmúlt évek balsikerű pénzügyek miatt oly mértékben bizalmatlanok a bankszektorral szemben, hogy inkább készpénzzel fizetnek, vagy egyszerűen lemondanak a saját négykerekűről. Még a haszonjárművek piacán is magas a készpénzes vásárlók aránya, ami teljességgel szokatlan szemben más piacokkal. Szóval azt akarom mondani, hogy e fogyasztói magatartás hibás, hiszen az ember nem fektet pénzt olyasmibe, amin veszít. Ezért tanácsom: ne finanszírozzák saját tőkéjükből az autóvásárlást. Mindehhez azonban sürgősen helyre kell állítania a pénzügyi szektor iránti bizalmat, s e feladatból a kormány és a bankok mellett az eladóknak is részt kell vállalniuk. Úgy gondolom, a Mercedes-Benz a maga kifinomult pénzügyi szolgáltatásaival hozzá tud járulni e folyamathoz.

autoszektor.hu: Arról van képe, milyen ma a tipikus magyar Mercedes-tulaj? Fiatalok, öregek, agresszívek a volánnál?

I.F.: Korábban általános volt a nézet, hogy csak a dúsgazdagok engedhetnek meg maguknak egy Mercedest. Ez már akkor nagy tévedés volt, de ma e tévhit oszlatásában kulcsszerepet játszik kecskeméti gyárunk. Hál’ Istennek már a magyarok is úgy gondolnak a márkára, hogy teljesen normális ilyen autót vezetni, mondván ez a mi, hazai termékünk. Már több cég lecserélte prémium-flottáját a miénkre, sőt az integrált szervizszolgáltatásainkkal a BMW költségszintje alá kerültünk. Cégautó-fronton tehát nagy a változás, s mostanában a kecskeméti gyártás jóvoltából fakadó ismertség nyomán egyre több magánautós  is rájön: simán vehetne Mercedest is. Látja, hogy az összköltségeket tekintve modelljeink megfizethetők – még jó pár olyan tömegmárkával összevetve is, amelyek soha nem tűnnének a Mercedes versenytársainak. És milyenek a magyarok a kormánynál? Szerintem alapjában véve jók, megfontoltan hajtanak. Én vagy már ötven országban vezettem, van összehasonlítási alapom. A görögök például meglehetősen türelmetlenek, ott még az idősek között is sok agresszívvel találkoztam. Az itteniek előtt viszont megemelem a kalapom: még ezt a rengeteg pesti útépítést is türelemmel viselik. Itt hadd jegyezzem meg, hogy mi még megfejeljük autó-eladásainkat egy kiegészítő vezetés technikai tanfolyammal. Ennek keretében a kevésbé rutinosak is karambol nélkül kipróbálhatják, hogyan kell fékezni, kormányozni kritikus helyzetekben. Ez nemcsak remek gyakorlási lehetőség, de egyúttal jó móka is.

Fotó: Koloszár Tamás

autoszektor.hu: A Mercedesnek mostanában jól megy – tűnik ki az eladási statisztikákból. Minek tulajdonítja a sikereket, hiszen az elemzők óvatosan ítélik meg az autópiacok élénkülését.

I.F.: Valóban világszerte sorra döntünk eladási rekordokat. Magyarországon többnyire személyautóiról ismert a cégcsoport, de érdemes hangsúlyozni, hogy a Daimler öt tartóoszlopa közül ez csak az egyik, a kínálatban kisteherautók, kamionok, buszok és pénzügyi szolgáltatások is szerepelnek. Azt mondhatom, mindegyik eredményes, soha korábban nem adtunk el ennyi gépkocsit. Ez nem valamilyen véletlen vakszerencse, a világ nem lett gazdagabb. A látványos felfutás egy minden részletében kigondolt, átfogó stratégia gyakorlati megvalósításának köszönhető, amelyet a „legjobbat vagy semmit” szlogenünkkel tudok érzékeltetni. A Mercedes-Benz márkanév nagy érték, de önmagában véve még vajmi kevés. Az a döntő, hogy termékválasztékunk páratlanul széles, és az elmúlt két év folyamán nem kevesebb, mint közel 26 milliárd eurót fordítottunk innovációra, gyártmányaink fejlesztésére, beleértve ebbe a dizájn és a marketing feladatait is. Ez utóbbi azért is fontos, mert ha mi akarunk az élre kerülni, szükség van az értékesítési technikák fejlesztésére, ami a prémium kategóriában elengedhetetlen. Csupán az eladás területén már ma is világszerte 280 ezer szakembert foglalkoztat a cég.

autoszektor.hu: Mi a helyzet Magyarországon? Nálunk a kereslet csak lassan nő. Melyek a kapós modellek?

I.F.: Ez év első felében minden korábbinál többet, 1224 új személyautót adtunk el, ami az előző év azonos időszakához viszonyítva több mint 49 százalékos növekedésnek felel meg. Ilyen formán minden reményünk meg van arra, hogy itt is rekordévet zárjunk. A legkeresettebb modellek a kecskeméti kompaktok közül kerülnek ki, tavaly mintegy 500 darabot adtunk el belőlük. Mindemellett azt mondhatom, a kereslet függ az egyes modellek életgörbéjétől is. Ezt bizonyítja, hogy tavaly megugrott az akkortájt piacra dobott új C-osztály eladása, amelynek sikerében közrejátszott, hogy megkapta a nála nagyobb S-osztály újszerű biztonsági felszereléséit is. Ezt különösen díjazták ügyfeleink.

Portré

Fotó: Boros Jenő

Ingo Fröhlich nemcsak a Mercedes-Benz magyarországi vezetője, hanem szuggesztív erejű propagandista is: portálunknak adott interjúban készségesen és kimerítően válaszolt kérdéseinkre, amelyek rendre a csillagos márka méltatásával végződtek.

A 43 éves menedzser látványos pályafutást mondhat magáénak. Miután a németországi Hohenheim Egyetemen közgazdasági tudományokból diplomázott, majd az Egyesült Államokban, az Alabamai Egyetemen és a Nürtingen Egyetemen pallérozta tovább pénzügyi szaktudását, 2002-ben csatlakozott a Mercedes-Benzhez a DaimlerChrysler Bank munkatársaként. Ezután a cég színeiben máig tartó nemzetközi karrier kezdődött. Új-Zélandon, Görögországban, majd Horvátországban a Mercedes ottani pénzügyi vállalatait irányította, s egyúttal a Mercedes helyi értékesítési cégeinek igazgató-testületiben is helyet kapott. A pergő angolsággal beszélő német szakember – aki a francia, olasz, görög és horvát nyelvet is bírja– 2011 óta áll a magyarországi Mercedes-Benz vállalatok élén.

Ingo Fröhlich nős, két gyermeke van. Ha ideje engedi, festeget, sőt életrajza szerint a VfB Stuttgart fél-professzionális labdarugója.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....