Elektromos roller
Az Autószektor többször foglalkozott már az elektromos rollerekkel. Idéztünk szakértőt arról, hogy közös uniós szabályozásra lenne szükség a villanyos kétkerekűek használatáról, elemeztük, hogy mennyire környezetbarát ez az új hobbi, közöltünk hírt halálos rolleres gázolásról, pár napja pedig bemutattuk a budapesti Mobi-pontok helyes használatát.
Bár KRESZ-szabályozás még nincs, azért az tisztán látszik, hogy az elektromos rollerrel való helyváltoztatás sehol nem sima ügy. Ahány ország, annyiféleképpen próbálja keretek közé szorítani a vad kétkerekezést és büntetni a hányaveti parkolást. A labda most az olaszoknál van és mi kíváncsian várjuk, hová jutnak a koncepciójukkal.
Eldobott kacatként hevernek mindenütt az elektromos rollerek
Arról van szó, hogy összefogott a Dott robogómegosztó és a Consumerismo No Profit fogyasztóvédelmi szervezet, és július 26-tól szankciókkal sújtják a renitens klienseket. Nevezetesen azokat, akik a megengedett területeken kívül parkolnak. Ők a mobiljukra kapnak figyelmeztetést, majd, ha a szabálytalanság megismétlődik, jön a büntetés és az e-mail a parkolásra és a szabályok betartására vonatkozó útmutatással együtt. Harmadik szabálysértés esetén a felhasználónak részt kell vennie egy ingyenes vezetéstechnikai tanfolyamon, annak elvégzéséig nem veheti igénybe a szolgáltatást.
A rendszert Rómában és Milánóban tesztelik, majd kiterjesztik az ország egész területére, ahol a Dott-szolgáltatás jelen van. Szóval, elég nagy lesz a lefedettség, mert a kölcsönző vállalat több mint 10 ezres flottával rendelkezik.
A két cég egyébként felmérést is készített, amiből az derül ki, hogy a többség a kaotikus városi forgalom elkerülésére választja a rollert, és bár sokan használják iskolába járáshoz, bevásárláshoz és ügyintézéshez, a legtöbben mégis munkába tartanak vele, a megkérdezettek 57%-a fehérgalléros dolgozó.