közlekedés
A Mercedes-Benz O530 Citaro busztípusból harmincegy már 2012-ben érkezett a BKV-hoz, a mostani kilenc alacsonypadlós busz a 64-es és a 22-es buszcsalád vonalán közlekedik. A járművek a honosításukkor teljes körű külső-belső felújításon estek át, új fényezést kaptak, tehát műszakilag a közösségi közlekedés igényeinek maradéktalanul megfelelnek. A buszokon átalakultak az ajtónyitó mechanizmusok, jegykezelő berendezésekkel látták el őket, 2014 első negyedévében az utastájékoztató Futár kijelzőkkel is felszerelik.
Tarlós István főpolgármester határozott elvárása a BKK-tól a budapesti buszflotta fejlesztése. Ennek érdekében érkezett először több mint 100 használt alacsonypadlós jármű, majd tavaly 150 új busz Budapestre. A BKK és a BKV az új autóbuszok beszerzésére indított programokon kívül – tekintettel a nagyszámú elöregedett járműre – a jövőben is folytatja a jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzését. Az elmúlt két évben vásárolt járművek ugyanis betöltötték a hozzájuk fűzött elvárásokat: ügyfeleink mind a használt alacsonypadlós buszokat, mind a Németországból érkezett trolibuszokat megkedvelték.
Mercedes-Benz O530 Citaro buszok
A Mercedes-Benz és a Setra autóbuszt gyártó EvoBus Európa legnagyobb autóbuszgyártója, a Citaro pedig a kontinens legsikeresebb városi busza: a típus 1997-es bemutatása óta több mint 30 ezer darab talált gazdára világszerte, beleértve Magyarországot is. Az eladott mennyiség és a típust üzemeltető közlekedési társaságok tapasztalatai azt mutatják, hogy Budapest is jól választott. A fővárosba 12 méter hosszú, szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelű, légkondicionált és Euro III minősítésű dízelmotorral ellátott autóbuszok érkeztek. A járműveket 2005-ben gyártották, a darabonkénti mintegy 24 millió forint tartalmazza a Budapestre történő szállítást, a műszaki vizsgára történő felkészítést és a magyarországi forgalomba helyezést is.