Ferrari
A márka adózás előtti bevételeiről szóló közlemény szerint 64 millió euróval (242 millió euró) több profitot könyvelhettek el a 2017-es év első háromhavi értékesítései kapcsán a Ferrarinál, mint egy évvel korábban. A kiugróan magas növekedés mögött a márka szerint az áll, hogy a nagyköbcentis szupersport autók iránti kereslet ingadozik ugyan, de továbbra is számottevő a szegmensben. Legjobb példa erre a márciusban bemutatott zászlóshajó, az F12 Berlinetta frissített verziója, a 812 Superfast modell, mely a Ferrari történetében a leggyorsabb autó cím birtokosa. A 6.5 literes V12-es erőforrás 789 lóerőt produkál, 340 km/h-ás végsebessége és 2,9 másodperces százas sprintideje pedig méltán okot ad erre a titulusra.
Az FCA elnöke, Sergio Marchionne az Aperta piacra dobásával teljesítmény és exkluzivitás tekintetében kívánt egy Ferrari imázs-biztosítékot teremteni, és a jelek szerint sikerült. Az eladásokat már a gyártás előtt megkezdték, a 2019-ig tervezett 7000-es darabszámból pedig kétezerrel több Apertára van igény.
Marchionne lazítani készül egy kicsit a korábbi szabályokon, megkockáztatva ezzel, hogy felhígul a márka imázs, ellenben szélesebb ügyfélkörrel számolhatnak a jövőben, ha megjelennek a hibridek és a kisebb teljesítményű V6-osok a modellpalettán. Ennek a döntésnek az előnyei már csak azért is vitathatók, mert az idei év első negyedévben a V12-esek iránti kereslet 50 százalékkal gyarapodott, miközben a V8-asokkal szerelt modellek iránti igény hanyatlik a márka jelentése szerint.
A Ferrari a tőzsdén is jól szerepel, a részvények ára 4.2 százalékponttal emelkedett, új rekordot elérve ezzel, továbbá pedig a vállalat értéke is jelentősen erősödött az elmúlt 12 hónapban, 13,6 milliárd euróra nőtt.
Forrás: autonews.com