WRC
Minden idők hatodik legszorosabb befutóját hozta a 2019-es Monte-Carlo-rali, Sébastien Ogier 2,2 másodpercet vert Thierry Neuville-ra, ami egészen elképesztő, tekintve hogy több mint 300 kilométer száguldás után lett ennyi a különbség a két pilóta között. Ez a győzelem a Citroënnek azért is nagyon édes, mert ez volt a francia márka 100. sikere a rali-világbajnokságon.
Ogier-nak még a Citroën C3 WRC néha rakoncátlankodó gázpedál-szenzorával is meg kellett küzdenie, de ez sem tudta megakadályozni abban, hogy győzzön. Neuville vasárnap fokozatosan dolgozta le 4,3 másodperces hátrányát, egy gyorsaságival a vége előtt már csak 0,4 másodperc volt a hátránya. Azonban az utolsó gyorsaságin szakaszon, a bónusz pontokért zajló Power Stage-en Ogier ismét megrázta magát, és 1,8 másodpercet adott a belga ellenfelének, amivel bebiztosította a győzelmet.
Ogier zsinórban hatodszor, összesen pedig hetedszer győzött a Monte-Carlo-ralin, négy különböző gyártó autójával is sikeres tudott lenni. „Ez az a rali, amit a legjobban meg akarok nyerni az egész szezonban, ezért vagyok ilyen boldog” – nyilatkozta az eredményhirdetésnél. „Nehéz volt, mert a gázpedál néha beragadt fékezés közben, ezért nehezebb volt lelassítani.”
Neuville arra is emlékezett, hogy a pénteki hibája (amikor rossz irányba ment, és meg kellett fordulnia) miatt elvesztett 20 másodperc veszteség nélkül simán győzni tudott volna. „Szoros küzdelem volt, de szép ajándékot adtunk neki azzal a hibával, akkor vette át a vezetést” – nyilatkozta a Hyundai belga sztárja.
Ott Tänak a pénteki kerékcserével szerzett jelentős, több mint 2 perces hátrányt, de a vasárnap is nyert két gyorsaságit, verseny végére pedig feljött a harmadik pozícióba, megelőzve Sébastien Loeböt és Jari-Matti Latvalát. Loeb mindössze 1,7 másodperccel bizonyult jobbnak Latvalánál, aki vasárnap nem találta a ritmust a Yaris WRC-ben.
Kris Meeke lett a hatodik az első toyotás versenyén, a brit versenyző is egy kerékcsere miatt került hátrányba pénteken. Vasárnap csak a Power Stage-re koncentrált, amit tavalyhoz hasonlóan most is meg tudott nyerni, így 5 plusz ponttal gazdagodott.
A világbajnokság a Svéd-ralival folytatódik február közepén.
Végeredmény, Monte-Carlo-rali:
1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
3h21m15.9s |
2 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2.2s |
3 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2m15.2s |
4 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2m28.2s |
5 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
2m29.9s |
6 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
5m36.2s |
7 |
Gus Greensmith, E.Edmondson |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
13m04.6s |
8 |
Yoann Bonato, B.Boulloud |
Citroen Total |
Citroen |
13m56.5s |
9 |
Stephane Sarrazin, J-J.Renucci |
Stephane Sarrazin |
Hyundai |
14m06.8s |
10 |
Adrien Fourmaux, R.Jamoul |
Adrien Fourmaux |
Ford |
16m03.4s |
A bajnokság állása:
1 |
Sebastien Ogier |
29 |
2 |
Thierry Neuville |
21 |
3 |
Ott Tanak |
17 |
4 |
Kris Meeke |
13 |
5 |
Sebastien Loeb |
12 |
6 |
Jari-Matti Latvala |
10 |
7 |
Gus Greensmith |
6 |
8 |
Yoann Bonato |
4 |
9 |
Stephane Sarrazin |
2 |
10 |
Adrien Fourmaux |
1 |
11 |
Teemu Suninen |
1 |