Opel Insignia
Az Opel Insignia második nemzedékét már Insignia Grand Sportnak fogják hívni, utalva arra, hogy a kocsi atlétikusabb, elegánsabb külsőt kap elődjénél. Karl-Thomas Neumann, az Opel vezérigazgatója jelentette be a névváltozást.
A Volkswagen Passat és a Ford Mondeo legfőbb kihívója könnyebbé és nagyobbá válik a modellváltással. Az Insignia Grand Sport a General Motors második generációs Epsilon platformjára, az E2-re épül, csakúgy, mint a Chevrolet Malibu és a Buick Regal.
Neumann azt is elárulta, hogy a kocsi tömegéből 175 kilogrammot sikerült lefaragniuk pusztán azzal, hogy a karosszériához nagyobb arányban használtak melegen formált, nagy- és ultranagy szilárdságú acélokat, és minden alkatrészt optimalizáltak. Ennek köszönhető, hogy a súlycsökkentés ellenére a karosszéria merevsége is nőtt.
A tengelytávot 90 mm-rel növelték meg, hogy nagyobb lábtér várja az utasokat a második sorban, ezzel párhuzamosan a túlnyúlásokat viszont csökkentették, így a kocsi hossza csak 55 mm-rel nőtt meg, így most 4,9 méteres.
Az alapmodelleket 1,4-es helyett egy új, 1,5 literes turbómotor fogja hajtani, a csúcsmodell pedig egy 250 lóerős kétliteres benzinest kap, amelyhez fejlett összkerékhajtás és nyolcfokozatú automata váltó is jár majd.
A 2008-ben bemutatott, Vectrát váltó első Insignia nagy sikert hozott az Opelnek, 2009-ben az Év autójának is megválasztották az európai újságírók, és hét év alatt több mint 900 ezer fogyott belőle. Utóda, az Insignia Grand Sport a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be, és 2017 májusától lesz kapható.