járműfejlesztés
Mint arról korábban beszámoltunk, a kreativitásnak csupán a versenykiírás szabott határt, amely kizárta a belső égésű motor és az akkumulátor használatát. Minden más alternatív meghajtás megvalósítását a résztvevőkre bízta a versenyt támogató Autós Nagykoalíció.
Vasárnap délelőtt tíz órakor az iskola előtti téren mutatták be a résztvevőket és a zsűrit, amelynek elnöke Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke. Tagjai: Nagyszokolyai Iván professzor, BME, Bús Edina, többszörös Lotus Ladies Cup győztes autóversenyző, Kiss Norbert Európa-bajnok kamionversenyző, Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesületének elnöke, Vadász László helyi fuvaros és a Császár Kft. képviselője.
A zsűri, amely eldöntötte a sorrendet.
A versenyben a zsűri a kreativitást díjazta, vagyis nem az győzött, aki a legrövidebb idő alatt ért célba. Összesen 12 csapat versenyzett, őket korábbi cikkünk alapján itt ismerheti meg.
Az első három helyezett csapat a szalmabálákból épített dobogón.
Vasárnap dél környékén a zsűri eredményt hirdetett, a résztvevők összdíjazása félmillió forint volt. A győztes jutalma 150 ezer forint, a második 100 ezret kap, a harmadik 50 ezer forintban részesül.
Az eredmények:
1. Ma-Lac.co, Kocs, meghajtás: elektromos/solar, csapatvezető: Erdők László
2. The Real Kids, Tatabánya, meghajtás: pedál/lánc, csapatvezető: Hegyi Nándor
3. Műszakik Senior, Budapest, meghajtás: sűrített levegő, csapatvezető: Kovács Dorina
4. Fakír, Budapest, meghajtás: elektromos, csapatvezető Márkos Szilárd
5. BME Műszakik, Budapest, meghajtás: sűrített levegő, csapatvezető: Ihász Dániel
6. Safety Kart, Budapest, meghajtás: elektromos, csapatvezető Mászáros Ábris
A győzteseknek Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke gratulál.
Különdíjak:
Legvidámabb csapat: Kocsi Tűzoltók, Kocs, meghajtás: szél/kézi, csapatvezető: Kósa Tamás
Legfiatalabb csapat: Frédi és Béni, Tata, meghajtás: emberi erő, csapatvezető: Nyitrai Ákos
Legjobb női csapat: OECO, Budapest, meghajtás hibrid, csapatvezető: Kerekes Attila
Vigaszdíj: Mai kor Frédi-Béniei, Kocs, meghajtás: lábbal, csapatvezető: Geng Tamás, Juhász Márton
Közönségdíj: Kocsi Tűzoltók, Kocs, meghajtás: szél/kézi, csapatvezető: Kósa Tamás
A győztes Ma-Lac.co névre keresztelt jármű.
Vasárnap este fél hétre eldőlt, ki nyerte az idei kocsitoló versenyt.
A férfiak mezőnyében a tatai polgármesteri hivatal csapata végzett az első helyen.
A nők között hazai győzelem született, a kocsi SOS Cargo névre keresztelt csapata érte el a legjobb időt.