hibrid

Nagy jövőt jósolnak a konnektoros hibrideknek

2014.01.21.

Az alternatív hajtású autók közül a plug-in hibridek lehetnek a legnépszerűbbek a közeljövőben a KPMG friss tanulmánya szerint.


A tanácsadó vállalat 28 ország kétszáz autóipari vezetőjének körében végzett felmérés alapján készített el a 2014-es "Strategies for a Fast-Evolving Market" című tanulmányát. A felmérésbe bevont szakemberek úgy látják, hogy manapság a hosszú élettartamú és alacsony fogyasztású járműveket igényli elsősorban a piac, de a biztonsági innovációk is előkelő helyet foglalnak el a vásárlási preferenciák között.

Az Egyesült Államokban, Japánban, Európában, illetve a BRIC-országokban (Brazília, Oroszország, India, Kína) a felmérés szerint a plug-in, azaz "konnektoros" hibrid járművek lehetnek a legkeresettebbek az elektromos autók közül. A szakemberek nagy jövőt jósolnak az üzemanyagcellás technológiának is, amelyet 69 százalékuk tekint a növekedés elengedhetetlen feltételének.

A válaszadók 76 százaléka kulcsfontosságúnak tartja a belsőégésű motorok továbbfejlesztését és optimalizálását, miközben az akkumulátoros technológiáról csak a megkérdezettek 59 százaléka nyilatkozott így. A felmérésből kiderült, hogy míg az Egyesült Államok, az EU és Japán gyártói kétszer akkora valószínűséggel fektetnek be a belsőégésű motorok fejlesztésébe, addig a BRIC-országok sokkal jobban összpontosítanak majd az elektromos mobilitás különböző formáira, mint például a plug-in hibridekre és a tisztán akkumulátoros technológiákra.

Az elektromos autók elterjedésének a töltőállomás-hálózat hiánya szab gátat, valamint az, hogy az akkumulátorok feltöltése harminc-negyvenszer hosszabb ideig tart, mint egy belsőégésű motoros jármű tankolása, és csak 20-30 százalékát lehet megtenni vele az egy tankolással megtehető útnak. A plug-in hibrid járművek ezeket a hátrányokat hidalják át a beépített belső égésű motorral, miközben megtartják az elektromos hajtásláncnak azt az előnyét, hogy sebességváltó nélkül fokozatmentesen lehet a járművet gyorsítani.

Magyarországon is a kiterjedt töltőállomás-hálózat hiánya akadályozza a plug-in járművek terjedését, jelenleg csak 26 villanyautó töltőállomás működik az országban. A potenciális magyar vásárlók számára fontos döntési szempont még a telepek élettartama és a jármű ára is - idézte a tanulmány Agócs Gábort, a KPMG autóipari szektorért felelős partnerét.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.03.22
Autós üldözés közben, egy vezetői engedéllyel nem rendelkező férfi, rendszám nélküli terepjáróval....
2023.03.22
Németországban a Nio együttműködik az EnBW-vel. A váltóállomások a gyorstöltők mellé vannak....
2023.03.22
A fejlesztéseknek köszönhetően 2022-ben csaknem 1,2 millióan szállítottak kerékpárt vasúton a MÁV-....
2023.03.22
A Wizz Air magyarországi utasszáma a tavalyi több mint 3,7 millióról idén 4,8 millió fölé emelkedik....
2023.03.22
Az izraeli akkumulátorgyártó 2024-re a 100in5 cellák tömeggyártását szorgalmazza, amelyek állítólag....
2023.03.22
A katasztrófavédelem honlapja szerdán, hajnali négy óra előtt néhány perccel arról számolt be, hogy....
2023.03.21
Autóshow-k ünnepelt sztárjai voltak egykor, ma is ragyognak: száz évnyi Audi koncepció ..
2023.03.21
A Geely Auto Group kínai autógyártó rekordbevételt ért el tavaly a tartós chiphiány és a....
2023.03.21
Egy 54 éves motoros halt meg, amikor személyautóval ütközött - írja a police.hu ..
2023.03.21
Az elektromos mobilitás korában is tovább írja kompakt modelljei sikertörténetét a Volkswagen márka....