múzeum
A Ferdinand Porsche tervezte elektromos "P1" a Bécs utcáin guruló első gépjárművek egyike volt. A farmotoros kocsi annak a négy modellnek az egyike, amelyet annak idején Egger-Lohner C.2 Phaetonnak kereszteltek. Ferdinand Porsche előbb Egger Béla magyar születésű osztrák gyáriparos budapesti elektromos gyáránál, majd Ludwig Lohner kocsigyártónál dolgozott, itt építette meg a szóban forgó elektromos autót. Az alkatrészek nagy részét saját kezűleg készítette, mindegyikbe gondosan belegravírozta neve kezdőbetűjét és az 1-es számot, mivel ez volt az első kocsi - az első Porsche -, amelyet maga tervezett. Innen kapta a modell a P1 becenevet.
Az autó egy 1899-ben Berlinben tartott, elektromos autók számára kiírt 40 kilométeres versenyen a mezőnyt 18 perccel megelőzve ért célba, pedig Porsche három utast is szállított. Ráadásul megnyerte a gazdaságossági versenyt is alacsony városi energiafogyasztásának köszönhetően. A 3 lóerős teljesítmény 35 km/h-s végsebességhez volt elegendő, az autó egy feltöltéssel akár 80 kilométert is megtehetett. A 130 kilogrammos elektromos motort az első kerekek közé építették, és a hátsó kerekeket hajtotta. A hátsó üléseken helyet foglaló utasok egy 500 kilogramm súlyú akkumulátoron ültek, a jármű összesen 1,3 tonnát nyomott.
A mai elektromos autók hajdani előfutára immár az évi 400 ezer látogatót vonzó, öt éve megnyílt stuttgarti Porsche Múzeumban tekinthető meg.