elektromos autó

Mutatjuk, mivel foglalkozik ma a brutális GT-R-motort tervező mérnök

2021.04.06.

Naoki Nakada az autók szerelmese. A Nissan hajtáslánc főmérnökeként a márka legikonikusabb motorjainak fejlesztéséért felelős, például a nagyra becsült VR38DETT motorért, mely az R35 GT-R székbepréselő erejét és gyorsulását adja.

Azonban nemcsak a belső égésű motorok morajlása igézte meg Nakadát. Ő fejlesztette a csendes, ugyanakkor dinamikus hajtásláncot a Nissan teljesen elektromos LEAF kocsijához, ami a világ első tömegpiacra készült 100% elektromos járműve. Lévén, hogy a spektrum mindkét végén dolgozott (belső égésű és elektromotor) a következő projektje a két legjobb hajtáslánc kombinálása volt – egy sportautó sebessége és ereje és az EV azonnali nyomatékának természete. Így született meg a Nissan e-POWER technológiája.

A nagy teljesítményű autók rajongói számára a Nissan GT-R mindig is legendás státusszal rendelkezett köszönhetően sportos kezelhetőségének és kivételes sebességének. „Az R35 GT-R fejlesztésénél nem csupán a sebességre törekedtünk, hanem a kielégítő gyorsulási élményre is.” mondja Nakada.

A Nissan LEAF teljesen elektromos hajtásláncának kifejlesztése után eltökélté vált, hogy elhozza a GT-R-rel kapcsolatos tapasztalatait az elektromosított járművek új generációjához.

„Ha karbonsemleges társadalmat szeretnénk létrehozni, akkor népszerűsítenünk kell az elektromos járműveket.” állítja Nakada „Nem elég, ha egy Nissan elektromos jármű környezetbarát, szükséges, hogy szórakoztató és izgalmas legyen vezetni is.”

A tradicionálisról a teljesen elektromos mobilitásra való átállás azonban nem egy nap alatt történik. Sokan hezitálnak az EV tulajdonlás kapcsán a hatótávolság és a töltőinfrastruktúra miatt. Erre ráeszmélve Nakada arra vállalkozott, hogy enyhíti a vásárlói aggodalmakat egy olyan elektromosított hajtáslánc fejlesztése által, amely kombinálja az elektromos motor izgalmas teljesítményét a tradicionális belső égésű motorú jármű használatának könnyedségével. Ez a Nissan e-POWER technológia eredete.

A Nissan e-POWER különbözik a tipikus hibrid rendszerektől, hiszen leegyszerűsíti az e-hajtáslánc működését azáltal, hogy a nagy teljesítményű elektromotor kizárólag a kerekek számára biztosít energiát. Az elektromos motort ellátó lítium-ion akkumulátor egy kiemelkedően hatékony, fedélzeti belső égésű motor tölti, ami áramgenerátorként funkcionál. A vezető számára az e-POWER egy folyamatos és erőteljes gyorsulási élményt nyújt, ami hasonlít az elektromos autókéhoz a töltéssel kapcsolatos aggodalom nélkül. Az újratöltéshez csak egy benzinkút meglátogatása szükséges. Ez a technológia az elektromobilitást sokkal több sofőr számára teszi elérhetővé, mint valaha.

Az üzemanyaghatékonyság is fontos jellemzője a Nissan e-POWER rendszernek a motor töltéshez szükséges optimalizált fordulatszámon való működtetése által. A motor elsősorban nagyobb sebességnél vagy egyenetlen utak esetén aktiválódik, amikor a motor hangját elnyomja a menetzaj. Ez biztosítja, hogy a vezetési élmény csendes is legyen egyben, hasonlóan egy villanyautóhoz városi szituációban.

„Az e-POWER egy könnyen kifejleszthető, egyszerű rendszernek tűnik. Valójában ennek az ellenkezője igaz” – magyarázza Nakada. „Megfelelően ki kell egyensúlyozni az elektromosság használatát és az áramelőállítást, meg kell határozni a benzinmotor működésének tökéletes időzítését és az akkumulátor kapacitást az autó típusához kell igazítani. Sok fejlesztési munkát fektettünk a vásárlói élmény tökéletesítésébe.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....