elektromos autó

Mutatjuk, mivel foglalkozik ma a brutális GT-R-motort tervező mérnök

2021.04.06.

Naoki Nakada az autók szerelmese. A Nissan hajtáslánc főmérnökeként a márka legikonikusabb motorjainak fejlesztéséért felelős, például a nagyra becsült VR38DETT motorért, mely az R35 GT-R székbepréselő erejét és gyorsulását adja.

Azonban nemcsak a belső égésű motorok morajlása igézte meg Nakadát. Ő fejlesztette a csendes, ugyanakkor dinamikus hajtásláncot a Nissan teljesen elektromos LEAF kocsijához, ami a világ első tömegpiacra készült 100% elektromos járműve. Lévén, hogy a spektrum mindkét végén dolgozott (belső égésű és elektromotor) a következő projektje a két legjobb hajtáslánc kombinálása volt – egy sportautó sebessége és ereje és az EV azonnali nyomatékának természete. Így született meg a Nissan e-POWER technológiája.

A nagy teljesítményű autók rajongói számára a Nissan GT-R mindig is legendás státusszal rendelkezett köszönhetően sportos kezelhetőségének és kivételes sebességének. „Az R35 GT-R fejlesztésénél nem csupán a sebességre törekedtünk, hanem a kielégítő gyorsulási élményre is.” mondja Nakada.

A Nissan LEAF teljesen elektromos hajtásláncának kifejlesztése után eltökélté vált, hogy elhozza a GT-R-rel kapcsolatos tapasztalatait az elektromosított járművek új generációjához.

„Ha karbonsemleges társadalmat szeretnénk létrehozni, akkor népszerűsítenünk kell az elektromos járműveket.” állítja Nakada „Nem elég, ha egy Nissan elektromos jármű környezetbarát, szükséges, hogy szórakoztató és izgalmas legyen vezetni is.”

A tradicionálisról a teljesen elektromos mobilitásra való átállás azonban nem egy nap alatt történik. Sokan hezitálnak az EV tulajdonlás kapcsán a hatótávolság és a töltőinfrastruktúra miatt. Erre ráeszmélve Nakada arra vállalkozott, hogy enyhíti a vásárlói aggodalmakat egy olyan elektromosított hajtáslánc fejlesztése által, amely kombinálja az elektromos motor izgalmas teljesítményét a tradicionális belső égésű motorú jármű használatának könnyedségével. Ez a Nissan e-POWER technológia eredete.

A Nissan e-POWER különbözik a tipikus hibrid rendszerektől, hiszen leegyszerűsíti az e-hajtáslánc működését azáltal, hogy a nagy teljesítményű elektromotor kizárólag a kerekek számára biztosít energiát. Az elektromos motort ellátó lítium-ion akkumulátor egy kiemelkedően hatékony, fedélzeti belső égésű motor tölti, ami áramgenerátorként funkcionál. A vezető számára az e-POWER egy folyamatos és erőteljes gyorsulási élményt nyújt, ami hasonlít az elektromos autókéhoz a töltéssel kapcsolatos aggodalom nélkül. Az újratöltéshez csak egy benzinkút meglátogatása szükséges. Ez a technológia az elektromobilitást sokkal több sofőr számára teszi elérhetővé, mint valaha.

Az üzemanyaghatékonyság is fontos jellemzője a Nissan e-POWER rendszernek a motor töltéshez szükséges optimalizált fordulatszámon való működtetése által. A motor elsősorban nagyobb sebességnél vagy egyenetlen utak esetén aktiválódik, amikor a motor hangját elnyomja a menetzaj. Ez biztosítja, hogy a vezetési élmény csendes is legyen egyben, hasonlóan egy villanyautóhoz városi szituációban.

„Az e-POWER egy könnyen kifejleszthető, egyszerű rendszernek tűnik. Valójában ennek az ellenkezője igaz” – magyarázza Nakada. „Megfelelően ki kell egyensúlyozni az elektromosság használatát és az áramelőállítást, meg kell határozni a benzinmotor működésének tökéletes időzítését és az akkumulátor kapacitást az autó típusához kell igazítani. Sok fejlesztési munkát fektettünk a vásárlói élmény tökéletesítésébe.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.12.18
Már péntektől a megszokottnál több jármű forgalomba állításával készül a MÁV-csoport az ünnepi....
2025.12.18
Aki télen kint parkol autójával, annak gyakran reggel első dolga a jég letakarítása. A jégkaparás....
2025.12.18
A szálló por miatt az ország több pontján veszélyessé vált a levegő minősége a Nemzeti....
2025.12.18
Háromszáz új, kifejezetten magas képzettséget igénylő munkahelyet teremt Szegeden a Rheinmetall 29....
2025.12.18
A karácsonyi és az újévi időszakban a környéken élők nyugalma érdekében szünetel majd a Flórián....
2025.12.18
A Kia PV5 elnyerte a 2026-os International Van of the Year (IVOTY) díjat, amely a könnyű....
2025.12.18
2025 őszén színtiszta ujjgyakorlatként prezentálta négykerekű terepmotor-koncepcióját a Toyota.....
2025.12.18
A korábban a világ legszebb karácsonyi vásárává választott budapesti Vörösmarty téri ünnepi vásár....
2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....