járműsport

Murvás versennyel rajtol hétvégén a Magyar Országos Rali Bajnokság

2023.03.30.

Turán Frici és Farnadi Ági március 31. és április 2. között a murvás Székesfehérvár Ralin áll először rajthoz a megújult designban tündöklő, teljesen újjáépített Volkswagen Polo GTI R5 versenyautóval.

"Örülök, hogy murvás versennyel indul a szezon, a Polo futóműve murvára termett, és ilyen körülmények között rendszerint remek tempót tudunk autózni. Persze ez nehézség is, ugyanis a murvás pályák erősen igénybe veszik a technikát, így ebből a szempontból nem a legszerencsésebb egy vadonatúj autóval ezen a terepen kezdeni az idényt, de optimistán várjuk a Székesfehérvár Ralit. Túl vagyunk a teszten, úgy érezzük, az utolsó rozsdafoltokat is lerúgtuk magunkról, amik tavaly keletkeztek. A Polo az ózdi balesetet követően teljesen megújult, a csapat fantasztikus munkát végzett" - kezdi Turán Frici.

"Az ózdi bukás után most ültünk először autóba, szerencsére bizalmatlanságnak nyoma sem volt, úgy teszteltünk, mintha mi sem történt volna. Többféle gumit kipróbáltunk, felázott a pálya, a hó is szemerkélt és a szél is erős volt, így változatos időjárási körülmények között tesztelhettünk. Jó volt érezni, hogy egyből visszajött a régi ritmus, Székesfehérvár egyébként is közel áll a szívemhez, a hazai pályák etalonja, így nagyon várom a rajt pillanatát" - folytatja Ági.

"Szeretnénk a pénteki és szombati pályabejárás alkalmával egy pontos, precíz itinert készíteni, hogy a versenyen ki tudjuk autózni magunkból a maximumot. A pályák részben újak lesznek számunkra, ami mindig izgalmas kihívást jelent. A rendező is kitett magáért, ugyanis az ismerős szakaszokat is megvariálta. Motiváltak vagyunk és várjuk, hogy a városi szuperspeciálon a nézőkkel is testközelből találkozhassunk" - zárja Frici.

A versenyzőknek a két nap alatt összesen 10 gyorsasági szakaszt és közel 128 kilométert kell teljesíteniük. A Székesfehérvár Rali április 1-jén négy szakasszal kezdődik meg, Királyszentistvánon és a Kislőtéren is kétszer lesz látható a mezőny, a napot pedig egy 1,6 km-es városi szuperspeciál zárja, amelynek eredménye nem számít bele a versenybe. A murvás verseny második napján Várpalota, Tés és Iszka szerepel kétszer a programban.

Forrás: Just Creative

Fotók: MK Racing Photography

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.23
A BMW Group a vezetés fizikai korlátokat meghazudtoló élményét helyezi a középpontba új....
2025.02.23
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinformtól. ..
2025.02.23
Számos változást hozhat a kerékpárosoknak az új KRESZ, a legfontosabbakat mutatjuk most be Tóbiás....
2025.02.23
Akár új, akár használt kocsiról van szó, egy család életében ez az egyik legnagyobb értékű, több....
2025.02.23
A Kia már a 2025-ös EV Day előtt megmutatta az új EV4 lépcsős- és ferdehátú változatának külső....
2025.02.23
Nehéz eldönteni, hogy a nagy textúrás karbin vagy a felhasznált betűtípusok igénytelenebbek a....
2025.02.22
Jó ötletnek tartotta, ha visszatolat, mindezt úgy, hogy rálógott a forgalmi sávra. ..
2025.02.22
Drónos rendőri ellenőrzések ..
2025.02.22
Csúcstechnológiás vezérlőrendszerrel működtethető tetősátrat szabadalmaztatott a Rivian amerikai....
2025.02.22
Szintet léphet a kínai elektromosautó-ipar a SAIC kínai állami autógyártó és a Huawei technológiai....