Genfi Autószalon
A Genfi Autószalonon bemutatkozó, C117-es kódnéven futó új S-oszály Coupé a CL-t váltja, és az S-osztály technikájára épül. Elegáns formáján szinte semmit se változtattak a tavaly ősszel bemutatott tanulmányautóhoz képest, csak az orr-része lett visszafogottabb és a kerekei kisebbek. Elődjéhez hasonlóan a B-oszlopot elhagyták, így lehúzott oldalablakokkal elegánsabb a kocsi megjelenése. Kicsinek nem nevezhető az autó, a hossza 5,03 méter, a szélessége 1,9 méter, magassága 1,41 méter, a tengelytávja pedig 55 mm híján eléri a 3 métert. A szériában adott teljesen LED-es fényszórókat opcióként oldalanként 47-47 Swarovski kristállyal díszítik, ami igazi különlegességet jelent.
Széria a panorámatető is, amely a tetőfelület kétharmadát foglalja el. Az 1,32 m2-es üveg gombnyomásra elsötétíthető, ilyenkor a fény legfeljebb 1 százalékát engedi csak be.
A kagyló alakú bőrülések jobb oldaltartásúak, mint a limuzinban, felárért hűtés-fűtés, lávaköves masszázs, fűtött kormány és könyöklő, valamint illatosító-ionizáló klímaberendezés is kérhető. A két- helyett háromküllős sportkormányt tettek az autóba, de ezt leszámítva a műszerfal alapvetően megegyezik azzal, amit az S-osztályban találunk, központi helyen az óriási TFT képernyő található.
Igazi technikai világújdonságot is hozott a Coupé, a Magic Body Contol nevű aktív futómű már nemcsak arra képes, hogy az útburkolat minőségéhez állítsa a futómű keménységét, hanem arra is, hogy az autót egy motorkerékpárhoz vagy egy síelőhöz hasonlóan bedöntse a kanyarokban, de természetesen kisebb szögben. Nem a kanyarsebesség növelése volt a mérnökök célja, hanem az, hogy az utasokra ható oldalgyorsulások mérséklődnek.
A 30-180 km/h között működő aktív dőléskontroll úgy működik, hogy az ívkülső rugóstagok talppontját eltolja a rendszer, így az autó a másodperc törtrésze alatt automatikusan, akár 2,5 fokot dől a „kanyar ellen“. A dőlés szöge függ a sebességtől és a kanyar erősségétől.
A piaci bevezetéskor csak egyféle benzinmotort kínálnak a kocsihoz, az S 500 Coupé 4,7 literes biturbó V8-as teljesítménye 455 lóerő, csúcsnyomatéka 700 Nm.