Stellantis
Nehéz idők járnak az autószektorra. Csak két olasz példa: a Pininfarina október elején szabadságra küldte 60 dolgozóját a cambianói (Torino mellett) üzeméből, december 21-ig kényszerből otthon lesznek a dolgozók. A döntést azzal indokolták, hogy „a megrendelések csökkentek az európai piac jelenlegi nehézségei miatt”. Aztán a Stellantis ugyanezt tette, néhány hétre leállította a termelést a Pomigliano d' Arco, a Pratola Serra és a Termoli üzemeiben.
És ha ez nem volna elég ok a munkavállalóknak a frusztráltságra és az aggódásra, ezen tények mellé felröppent az a hír, hogy a kínaiak meg akarják vásárolni a Stellantist. Hogy ez most egy válaszreakció-e arra, hogy az Európai Unió azt tervezi, hogy jelentősen megemeli az ázsiai országból származó elektromos autók behozatalára vonatkozó vámokat és Kína esetleg így akar kibújni a büntetővámok alól, a dolgozók szempontjából ez éppen lényegtelen. Az biztos, hogy gazdasági és társadalmi összeomlást hozna ez az adásvétel.
A pletykák viszont csak terjednek és a találgatások folynak. Végül az október 14-20 között tartott párizsi Autószalon keretében a Stellantis elnöke hivatalosan is megerősítette, hogy a csoport néhány márkájának megvásárlása iránt érdeklődő kínai autógyártóktól valóban kapott ajánlatokat. A BYD kínai gyártó kiemelt érdeklődést mutatott a Stellantis amerikai és kanadai üzemeinek meglátogatásakor. Az ajánlatokat azonban elutasították.
Röviden: a Stellantis nem áll készen sem márkák eladására, sem egyesülésre. Arra összpontosít, hogy optimalizálja jelenlegi működését és megőrizze versenyhelyzetét anélkül, hogy külső partnerségeket keresne – hangsúlyozta Carlos Tavares.
Forrás: quattroruote.it, istituzioni24.it