bukósisak
Minden versenyzőnek olyan sisakot kell használnia 2019-től, amilyet az olasz Stilo nevű gyártó bemutatott a 2018-as Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában.
Az új sisak annak a közel 10 éven át tartó kutatás-fejlesztésnek az eredménye, amelyet akkor indított az FIA, amikor Felipe Massa megsérült egy elszabadult apró alkatrésztől a Magyar Nagydíj időmérő edzésén. A cél az volt, hogy a versenyzők feje nagyobb védelmet élvezzen.
A mostani sisakok zylon nevű anyagból készült homlokvédelmét egy ugyanebből az anyagból készült, de már teljesen integrált védelmi rendszer váltotta fel, ami azt eredményezte, hogy a sisakrostély felső éle 10 mm-rel lejjebb került.
Ez a megerősített rész az energiaelnyelési képességet 25 százalékkal növeli meg egy baleset esetén. Az új sisakot a Massa-féle baleset miatt úgy is tesztelték, hogy egy 250 km/órás sebességű, 225 g tömegű tárggyal meglőtték. Ezen kívül a sisaknak széles körű katonai ballisztikai tesztelésen is helyt kellett állnia.
Az új sisakot Valtteri Bottas már a Belga Nagydíj első szabadedzésén tesztelte látási szempontból, és elégedett volt vele. „A glória nagyon jól vizsgázott Leclerc autóján a spái rajtbaleset során, de még így is előfordulhatnak esetek, amikor tárgyak keményen megütnek. Minél erősebb a sisak, annál jobb. A sisakszabályok már évek óta nem változtak. Ha nagyobb biztonságot akarunk, akkor a sisakoknak is nagyobb ütéseket kell elviselniük. Fontos, hogy ez a terület is fejlődjön, mert mindig van tér a javulásra” – nyilatkozta a Mercedes finn versenyzője.
Guglielmo Belotti, a Stilo igazgatója a bemutatón kiemelte, hogy úgy sikerült növelni a sisak biztonságát, hogy a tömege nem változott. A Stilo ST5 Zero ABP 8860-2018 sisak már a szükséges engedélyeket is megkapta az FIA-tól.