Forma 1
Már korábban felmerült, hogy az FIA elnöke, Jean Todt és a kereskedelmi jogok birtokosa, Bernie Ecclestone zöld utat kap a Motorsport Világtanácstól, azaz „ajánlásokat tehetnek és döntéseket hozhatnak az F1 jövőjét meghatározó kérdésekben, mint például a motorokkal kapcsolatos költségek és a kiadások csökkentése” – ma ezt hivatalosan is jóváhagyták. A két szakember tehát szabadabban, a csapatok beleszólása nélkül dönthet bizonyos kérdésekben.
Ez talán egyet jelent azzal, hogy bár a Stratégiai Csoportban érdekelt gyártók és versenycsapatok leszavazták az alternatív erőforrások bevezetését, azok mégis bemutatkozhatnak a Forma-1-ben, hiszen Todt és Ecclestone is pártolta bevezetésüket. Igaz, a Forma-1-es Bizottság legutóbbi ülésén felmerült, hogy 2018-ban ismét változtatnak a motorformulán: az illetékesek a jelenlegieknél „egyszerűbb, hangosabb és olcsóbb” hajtóegységeket szeretnének.
A WMSC ezen felül ismertette, hány módosító pontot lehet felhasználni a következető évadokban. A lista szerint 2016-ban 32-t, 2017-ben 25-öt, 2018-ban 20-at, 2019-ben pedig 15-öt. Az előírás értelmében minden új gyártó 15 zsetont használhat első évében, majd 32-t a következőben.
A szövetség beleegyezett abba, hogy a Ferrari 2016-ban egy negyedik alakulatot is ellásson erőforrásokkal (ráadásul 2015-ös fejlesztésűekkel), azaz jóformán megerősítette, hogy a Toro Rosso az olaszok partnereként folytatja. A vörösök jövőre gyári alakulatuk mellett a Saubernek, a Haasnak és a Toro Rossónak szállítanak; igaz, az utóbbi továbbra sem hivatalos.
Közleményükben a 2016-os gumiszabályt is ismertették: ennek értelmében a Pirelli már nem kettő, hanem három keveréket szállít a versenyek helyszínére. A versenyzők összesen 13 szett száraz pályás abroncsot kapnak majd, melyek közül a Pirelli kettőt fog kijelölni a futamra, ám ebből a kettőből csupán egyet kell kötelezően pályára vinniük. Ezen felül az olaszok kijelölnek még egy szettet; ez rendre a leglágyabb lesz, és csak az időmérő utolsó szakaszában lehet majd használni. A maradék 10 szettet a pilóták választhatják ki a rendelkezésre álló keverékekből.
Abban az esetben, ha az adott megmérettetésen nincs szükség az esős, vagy a köztes abroncsok bevetésére, a versenyzőknek két különböző keveréket kell használniuk, ebből a kettőből pedig az egyiknek a Pirelli által korábban kijelöltnek kell lennie.
2016-ben változik a virtuális biztonsági autós fázisra vonatkozó előírás is. Az új szabály értelmében az állítható hátsószárny (DRS) azonnal használható lesz a zöld zászlós jelzés után. Továbbá a rendszert ezentúl az edzéseken is bevetik, hogy csökkentsék a leállások miatt elveszíthető idő mértékét.
A WMSC szerdán ismertette a 2016-os Forma-1-es világbajnokság menetrendjét is. Ez egy pontban változott a korábban nyilvánosságra hozotthoz képest: a Mexikói Nagydíjat egy héttel előrehozták, így tehát nem a brazil futammal, hanem az amerikaival lesz párban. Ha egyáltalán megrendezik az Amerikai Nagydíjat, a viadal ugyanis az immáron hivatalosnak tekinthető versenynaptárban egyelőre a többitől megkülönböztetve került be a pénzügyi támogatás – lehetséges – megszűnése miatt.
A 2016-os versenynaptár:
március 20. – Ausztrál Nagydíj (Melbourne)
április 3. – Bahreini Nagydíj (Szahír)
április 17. – Kínai Nagydíj (Sanghaj)
május 1. – Orosz Nagydíj (Szocsi)
május 15. – Spanyol Nagydíj (Barcelona)
május 29. – Monacói Nagydíj (Monte-Carlo)
június 12. – Kanadai Nagydíj (Montréal)
június 19. – Európa Nagydíj (Azerbajdzsán, Baku)
július 3. – Osztrák Nagydíj (Spielberg)
július 10. – Brit Nagydíj (Silverstone)
július 24. – Magyar Nagydíj (Hungaroring)
július 31. – Német Nagydíj (Hockenheim)
augusztus 28. – Belga Nagydíj (Spa-Francorchamps)
szeptember 4. – Olasz Nagydíj (Monza)
szeptember 18. – Szingapúri Nagydíj (Marina Bay)
október 2. – Maláj Nagydíj (Sepang)
október 9. – Japán Nagydíj (Szuzuka)
október 23. – Amerikai Nagydíj (Austin)
október 30. – Mexikói Nagydíj (Mexikóváros)
november 13. – Brazil Nagydíj (Interlagos)
november 27. – Abu-dzabi Nagydíj (Jasz Marina)
(forrás: telesport.hu, FIA)