modellautó
Szerző:Rudolf Antal
A gyárilag teljesen összeszerelt autót egy 2.5mm-es alumínium alvázra építették. A kerekek egy-egy önzáró anyával rögzülnek a tengelyvégekhez, melyek dupla lengőkaros, független felfüggesztéssel csatlakoznak az alvázhoz.
Az alsó lengőkarokra csavarrugóval szerelt olajos lengéscsillapítókat szereltek. Ezek felfüggesztései több pontban állíthatóak, amivel jelentősen változtatható a modell futóművének karakterisztikája. A hajtáslánc minden forgó eleme golyóscsapágyakban fut. Ez jelentősen csökkenti a rendszer belső ellenállását. Az autó első és hátsó féltengelyei közé fogaskerekes differenciálműveket építettek be.
A modell távirányítója 2 csatornás és 2.4Ghz-en üzemel. A távirányító kormányával és gázkarjával a modellbe beépített szervomotorokat mozgathatjuk. A kormány szervo a távirányító kormánykerekének elmozdulása alapján téríti ki a kerekeket. A gáz szervo egyik irányba mozdulva nyitja a motor karburátorát, ellentétes irányban pedig a tárcsaféket kezeli.
Az autót egy 3 köbcentiméteres, kétütemű, nitro motor hajtja. A gyártó adatai szerint a motor maximális fordulatszáma 32.000 RPM. A legnagyobb teljesítményt, 2.2 lóerőt 31.000-es fordulaton adja le a motor. A 0,75 deciliteres üzemanyagtankba a gyártó által ajánlott 20% nitro tartalmú üzemanyagot kell tölteni. Egy teli tankkal kb. 10-15 percet lehet menni a modellel.
A motort egy berántó segítségével lehet elindítani, teljesítményét pedig egy röpsúlyos kuplungon és egy ugyancsak röpsúlyos, kétsebességes váltón keresztül továbbítja a kerekek felé. Az RS4 Nitro 3 ezzel a motorral és váltóval 80 km/h feletti végsebességre képes.
Gázadásra modell igen dinamikusan indul el és a nagy végsebességnek szinte csak a rendelkezésre álló hely szabhat határt.
A jármű lassításáról a hajtáslánc központi részébe beépített tárcsafék gondoskodik.
A modell karosszériája az igen rugalmas polikarbonát anyagból készült. A gyönyörűen lefestett 1969-es Mustang RTR-X kasztni igen sportos külsőt kölcsönöz a járműnek. Az autóra szerelt felnik színe is harmonizál a karosszéria a színeivel.
Aki nem elégedne meg a modell alapfelszerelésével, az számos tuning alkatrész közül választhat a gyártó kínálatából. Változtatható a váltómű áttételezése, cserélhető a lengéscsillapítókban lévő olaj és különböző keménységű rugók is kaphatók a modellhez.
Az RS4 Nitro 3 EVO modell kimondottan hobby célra ajánlja a gyártó. Igénytelen és tartós kardántengelyes meghajtásának köszönhetően akár poros aszfalton is autózhatunk vele.
További információkat a www.modell.hu oldalon találhatunk a modellről.