utánpótlás

Mobilitás és a Z generáció

2018.05.31.

A jövőt a fiatalok alakítják, ennek ellenére, amikor a mobilitás jövője után kíváncsiskodunk, általában őszülő, öltönyös urak véleménye számít mérvadónak. Ezen a helyzeten javítandó, a közelmúltban több kutatás is készült a fiatal generációk igényeiről, meglátásairól. Ezek legérdekesebb pontjait foglaljuk most össze.

Kezdjük napjaink slágertémájával, az önvezető autókkal. Hogy valóban fogunk-e a közeljövőben munkába menet az autóban újságot olvasni, ezúttal hagyjuk figyelmen kívül, számunkra most elég annyi, hogy előbb vagy inkább utóbb valóban meg fognak jelenni a teljesen automatizált járművek. A J.D. Power kutatása alapján leginkább azok vágynak önvezető autókra, akiknek tényleg jó esélyük van rá, hogy életük szerves részei lesznek az automata járművek.

Readwrite

Érdekes trend rajzolódik ki eredményeik alapján: minél fiatalabb generáció tagjait kérdezték, annál többen válaszolták azt, hogy képesek lennének rábízni magukat egy autó önvezető rendszereire. A ma élő legidősebb generáció tagjainak mindössze 18%-a hagyatkozna a technikára, míg az 1960 és ’79 között született X generációnak valamivel több, mint harmada bízik a technológiában, szemben a mai tizen- huszonévesek közötti kétharmados aránnyal.

Tehát önvezető autókat akarnak, de kérdés, hogy sajátot, vagy megelégednének a car-sharing vagy más modern mobilitási megoldás keretein belüli, alkalmankénti használattal is? Az Autotrader kutatása a 2000 után született generációra koncentrált és arra jutott, 92%-uk idővel mindenképpen szeretne saját autót, ráadásul áldozatokat is hoznának a vágyott jármű megszerzésének érdekében.

Digiday

Többségük egy egész éven át hajlandó lenne nélkülözni a közösségi médiát, rendezvények látogatását és az új ruhák vásárlását. Ami igazán megdöbbentő, hogy harmaduk még az okostelefon használatáról is lemondana egy autóért cserébe, bár kétséges, hogy amikor át kellene adni a készüléket, valóban megtennék-e.

A Deloitte kutatásában annak is utánanéztek, hogy adott generáció mekkora összegeket lenne hajlandó fizetni adott technológiáért. Értelemszerűen a fiatal generációk nagyobb arányban vágynak a különböző technológiai újításokra és ezért a pénztárcájuk tartalmát is nagylelkűen áldoznák fel.

Bármilyen funkcióról van szó, a fiatal generációk költenének rá a legnagyobb mértékben, a legtöbb esetben több mint kétszer akkora összeget szánnának például alternatív meghajtásra, mint az idősebb generációk. Persze figyelembe kell venni, hogy ez a tendencia minden bizonnyal nem feltétlenül a fiatal generációk technológia iránti lelkesedését mutatja, hanem inkább azzal magyarázható, hogy a tizenévesek még nem igazán ismerhetik a pénz valódi értékét, így bátrabban mondják azt, hogy simán elköltenének 1700 dollárt biztonsági funkciókra.

Ha már biztonság: a biztonság az egyik legfontosabb szempont a Z generáció autóválasztásánál, 43%-uk tartja az egyik elsőszámú jellemzőnek. Nem meglepő módon az első helyen az ár áll, második helyen pedig az alacsony fogyasztás. Emellett szintén fontos szempont még a dizájn, az infotainment, a környezetbarát hajtáslánc és maga a márka.

AutoTrader

Szintén érdekes a generációk különböző hozzáállása magához a vásárláshoz. Míg a mai 40-50 éves korosztály számára az ár a lényeg, a 30-40 évesek és az ezredfordulós generáció számára a kényelem a legfontosabb. A Z generáció itt is eltér az idősebbektől, számukra a jó élmény a legfontosabb.

Bár a generációk között számos eltérés van, különösen a legfiatalabbak lógnak ki a sorból, mégsem lehetünk biztosak abban, hogy ők valóban mások és 10-20 év múlva is mást akarnak majd. Fiatalság, bolondság, mint tudjuk, így érdekes lesz megfigyelni, hogy valóban megváltoztatják-e a mobilitás világát, vagy idővel ők is a kényelmet helyezik előtérbe és integrálódnak a mai felnőtt társadalomba.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....