Nissan
Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója emellett azt is bejelentette, hogy a Nissan és az MMC együttműködése kiterjed majd a közös beszerzésekre, a jelenleginél mélyrehatóbb lokalizációra, gyár- és technológiamegosztásra, közös járműplatformok kifejlesztésére, illetve a két márka együttes jelenlétének fejlesztésére a fejlett és a feltörekvő piacokon is.
– A Nissan, a Mitsubishi Motors és a Renault együtt új erőt képviselnek a világ autógyártásában – mondta Ghosn. „A vállalatszövetség a világ három legnagyobb autóipari cégcsoportja között lesz, ami méretgazdaságossága, iránymutató technológiái, illetve gyártási kapacitásai révén minden egyes piaci szegmensben és a világ minden pontján ki tudja majd elégíteni a vásárlói igényeket.”
Ghosn szerint az MMC-vel létrejött partnerségen keresztül a Nissan összesen mintegy 24 milliárd jennek megfelelő szinergiaelőnyt célozhat meg a 2017-es pénzügyi évben, ami a 2018-as pénzügyi évtől 60 milliárd jenre nőhet. Ez kihat az egy részvényre jutó eredményre is, ami így várhatóan mintegy 4 jennel haladja majd meg a jelenlegi szintet a 2017-es pénzügyi évben, illetve 10 jennel 2018-ban – a Nissannak a Mitsubishi Motors-ban való tulajdonszerzéséhez köthető minden egyéb eredménynövekedésen túl.
A Nissan az MMC elnök-vezérigazgatója, Osamu Masuko felkérésére ajánlotta fel segítségét a vállalatot érintő, üzemanyag-fogyasztási adatokkal kapcsolatos krízist követően. A két cég az elmúlt öt év során már együttműködött a japán piacra készülő úgynevezett kei-autók gyártásában.
Ghosn a változásokkal kapcsolatban elmondta: „A globális autóipart érintő, még soha nem tapasztalt léptékű változások közepette ez a stratégia a meglévő erősségeinkre és a vállalatmenedzsmentben szerzett tapasztalatainkra építve biztosíthatja versenyképességünk erősödését, vásárlóink egyre jobb termékekkel való kiszolgálását, illetve a befektetőink számára is vonzó megtérülést.”