Nissan

A Mitsubishi legnagyobb tulajdonosa lett a Nissan

2016.10.25.

A Nissan Motor Co., Ltd. (Nissan) lezárta a Mitsubishi Motors (MMC) vállalat 34 százalékos tulajdonrészének megszerzését, amivel annak legnagyobb tulajdonosa lett. Az MMC egyben a Nissan és a Renault globális vállalatszövetségének tagjává is válik. A 2016-os pénzügyi évben értékesített 10 millió autóval a vállalatszövetség a globális eladásokat tekintve a világ három legnagyobb autógyártója között van.

Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója emellett azt is bejelentette, hogy a Nissan és az MMC együttműködése kiterjed majd a közös beszerzésekre, a jelenleginél mélyrehatóbb lokalizációra, gyár- és technológiamegosztásra, közös járműplatformok kifejlesztésére, illetve a két márka együttes jelenlétének fejlesztésére a fejlett és a feltörekvő piacokon is.

– A Nissan, a Mitsubishi Motors és a Renault együtt új erőt képviselnek a világ autógyártásában – mondta Ghosn. „A vállalatszövetség a világ három legnagyobb autóipari cégcsoportja között lesz, ami méretgazdaságossága, iránymutató technológiái, illetve gyártási kapacitásai révén minden egyes piaci szegmensben és a világ minden pontján ki tudja majd elégíteni a vásárlói igényeket.”


Ghosn szerint az MMC-vel létrejött partnerségen keresztül a Nissan összesen mintegy 24 milliárd jennek megfelelő szinergiaelőnyt célozhat meg a 2017-es pénzügyi évben, ami a 2018-as pénzügyi évtől 60 milliárd jenre nőhet. Ez kihat az egy részvényre jutó eredményre is, ami így várhatóan mintegy 4 jennel haladja majd meg a jelenlegi szintet a 2017-es pénzügyi évben, illetve 10 jennel 2018-ban – a Nissannak a Mitsubishi Motors-ban való tulajdonszerzéséhez köthető minden egyéb eredménynövekedésen túl.

A Nissan az MMC elnök-vezérigazgatója, Osamu Masuko felkérésére ajánlotta fel segítségét a vállalatot érintő, üzemanyag-fogyasztási adatokkal kapcsolatos krízist követően. A két cég az elmúlt öt év során már együttműködött a japán piacra készülő úgynevezett kei-autók gyártásában.

Ghosn a változásokkal kapcsolatban elmondta: „A globális autóipart érintő, még soha nem tapasztalt léptékű változások közepette ez a stratégia a meglévő erősségeinkre és a vállalatmenedzsmentben szerzett tapasztalatainkra építve biztosíthatja versenyképességünk erősödését, vásárlóink egyre jobb termékekkel való kiszolgálását, illetve a befektetőink számára is vonzó megtérülést.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....