utánpótlás

Mit várok el egy autószerviztől?

2019.12.27.

Nem én leszek az első, aki cikket ír erről a kérdésről, hiszen minden bizonnyal sokan magunknak is feltettük már a kérdést. Szóval lényegében egy önismereti tréning következik mai cikkünkben. Ugyanis mindenkiből más érzelmeket hoz felszínre, és alapos problémamegoldó készségre van szükség akkor, ha szervizeltetünk, és valami nem úgy történik, ahogy szeretnénk. Rengetegszer hallottam, hogy ne olyan autót válassz, ami neked tetszik, hanem olyan típust keress, amihez van egy jó szerelőd. Aztán a napokban hallottam egy reklámot a rádióban, ahogy a mester magát úgy reklámozta, hogy a jó szakember igazi kincs. Minden szavával egyet kell értenem. Sőt, olyan történetem is van, amikor valaki még az esküvőjére is meghívta az autószerelőjét, mert ha valaki kiérdemel egy ilyen megtiszteltetést, akkor biztos kihúzta már a pácból egy párszor, ha éppen időre kellett megjavíttatnia autóját. Na de mégis, ki mit vár el egy szerviztől? És ebből mennyi minden szokott általában megvalósulni? Nézzük az elképzeléseket, és a valóságot a következő történetekben.

pixabay.com

Kommunikáció

Gábor csak egy rutin ellenőrzésre akarta vinni autóját, de már a munkafelvevőnél elvérzett a sztori. Mégis miért? Sajnos itt is nagyon sok minden a hozzáálláson múlik. Az ügyfelek, és a szervizek között úgy fejlődhet ki jó viszony, ha az első perctől kezdve kialakul egy jó benyomás, ami megágyazhatja a lehetőségét egy hosszútávú, jó kapcsolatnak, ahol az ügyfél is azt érzi, hogy segítenek neki megoldani a problémáját, a szerviz pedig bízhat a kuncsaft részről egy készséges, rugalmas hozzáállásban. Természetesen nem lehet elvárni, hogy mindenkivel balzsamosan nyájas stílusban, mindent jól elmagyarázva kommunikáljanak, hiszen rohanó világunkban erre nincs elegendő idő, és persze az ügyfelek sem mindig hálálják meg a kedves közeledést. Minden esetre, aki nem szolgál rá erre, azzal nem árt, ha nem éreztetik, az "úgysem ért hozzá" érzést, hanem megpróbálják elmagyarázni egyszerűen, hogy milyen beavatkozások várhatóak, és ez mit érint, illetve milyen pozitív változással lesz a jármű működésében. Bármennyire is meglepő, de a legtöbb autó tulajdonosát azért érdekelhetik az autójának hosszútávú üzemszerű működéséhez szükséges szervizmunkák részletei.

Kiszolgálás, vállalások

Ha már rögzítésre kerül egy munkafolyamat, akkor nem árt tudni az összetevőit, illetve a mai világban már az sem tűnhet nagy kérésnek, ha előre kalkulálhatunk a javítás, illetve karbantartás várható költségeivel. Hiszen az általános szevizelési költségeket figyelembe véve erre bizony tartalékolni kell egy átlagos család költségvetéséből. Persze ezt a kérdést is érdemes a szolgáltató oldaláról is megvizsgálni, hiszen aki szerelt már járművet, az jól tudja, hogy az esetek nagy százalékában kiderülhetnek menet közben olyan hibák, amik kijavítása további költségeket emészthet fel. Mert ha valami már szét van szedve, akkor inkább érdemes kicserélni azt az alkatrészt is, amiről csak megbontás után derült ki, hogy hibás, minthogy rosszul visszaépíteni.  Tehát egy, a nagyon általános munkafolyamattól (pl. olajcsere) eltérő szervizmunkára nehezen lehet általános árajánlatot meghatározni. Mégis nagyon kellemetlen, amikor nem kerül rögzítésre még az elején, hogy kb. milyen költségvonzata lesz a munkának, hiszen mindenki így tud előre kalkulálni, és nagyon kellemetlen meglepetés lehet az, amikor utólag derül ki, hogy a végére másfélszerese lett a számla végösszege, a korábban tervezettnél. Jöjjön a legnagyobb mumus: Mikorra lesz készen az autó?

cdn.pixabay.com

Amit már nagyon sok embertől hallottam, hogy egy dolgot soha nem szabad egy szakembernek mondani, mégpedig azt, hogy ráér. Mert akkor automatikusan minden más munka megelőzi a mi autónk javítását. Egy tisztességesen, legális keretek között működő szerviz nem engedheti meg magának azt, hogy túl sokat csússzon a vállalt időpontokkal, így az ügyfél részéről mindenképpen biztonságot jelent, ha egy ilyen műhelyben javíttat. A szervizek részéről pedig elvárható az ügyfelekkel szemben a korrekt hozzáállás, tehát ha nem tudunk megjelenni a megbeszélt időpontban, akkor minél hamarabb jelezzük azt, mivel egy csúszással az egész napi munkatervet felboríthatjuk, és mint sok helyen az életben, itt is érvényesül, hogy rajtunk kívül mások is javíttatnak, így a sűrű időbeosztást nem illik megzavarni azzal, hogy szó nélkül hagyva, nem visszük el javításra autónkat a megbeszélt időpontra.

needpix.com

Ár érzékeny autósok, és feketéző "műhelyek"

A hétköznap festő Józsi, hétvégén autókat javítgat saját garázsában, persze számla, vagy hivatalos keretek szóba sem jöhetnek. Naná, hogy olcsóbban vállalja az olajcserét, mint a márkaszerviz, sőt még azt is megengedi, hogy én vigyem az olajat. Jól hangzik? Rövidtávon, és hosszútávon is mérgezi a törvényes keretek között, legálisan üzemelő autójavító szervizek piaci helyzetét. Soha ne felejtsük el azt, hogy a márkaszervizek és legális autójavító műhelyek mögött megatáljuk a nagyobb biztonságot, ami megéri a nyugalomért azt a minimális felárat. A szerszámozottságról, diagnosztikai műszerekről, és szaktudásról nem is beszélve, amit Józsi szereldéjében biztosan nem kaphatunk meg, hiszen ott jó esetben garázskapu garancia van, és ha azt átléptük autónkkal, akkor a reklamálás már egy macerás szélmalomharccá változhat a hozott alkatrészekről, és a hárításokról, ígérgetésekről nem beszélve. Érdemes mindezt mérlegelve kiválasztani a megfelelő szervizet, ahol minőséget, és garanciát kapunk arra a munkára, amit elvégeztetünk a szakemberekkel.     

cdn.pixabay.com

 

Véleményem szerint a legfontosabb, hogy úgy válasszunk autót, hogy vásárlás előtt tájékozódjunk a típust érintő általános problémák javítási árairól, és mérlegeljünk, hogy ez mennyire terheli meg a költségvetésünket. Ez főleg érinti a modern, közös nyomócsöves dízeleket. A végén aztán tényleg egyetérthetünk a rádióban hallott reklámmal, és ha megtalálunk egy jó szakembert, akkor becsüljük meg, hiszen ők is egyre kevesebben vannak.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.06.28
A nehézkes csöves vevőtől a multimédiás információs központig: az autórádió 100 év alatt újra és....
2022.06.28
Nyolc szakág 29 versenyzőjének támogatja első lépésben a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld-....
2022.06.28
Ulli Sima (SPÖ) városi tanácsnok szerint májusban több mint 1,1 millió kerékpárost regisztráltak a....
2022.06.28
A Volkswagen vezérigazgatója felkészültnek tartja az autógyártó konszernt az átállásra a belsőégésű....
2022.06.28
A Magyar Közút kamerája rögzítette a német sofőr hajmeresztő balesetét. ..
2022.06.28
Szirmabesenyő térségében állítottak meg a közlekedési járőrök egy gyorshajtót, aki ittasan ült a....
2022.06.28
Budapesten már május első felétől drágult a taxis tarifa, ezt a többi városban sem úszták meg az....
2022.06.28
Egy Audi A3 vezetője az „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtábla ellenére úgy hajtott be az....
2022.06.28
A külsőhöz csak finoman nyúltak hozzá, de megjelent egy új, 360 lóerős hibrid csúcsmodell a....
2022.06.28
A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a....