OLED
Az OLED-technológia digitalizálása lehetővé teszi a hátsó lámpák kapcsolását, és így a világítás testre szabható kialakítását.
A pontszerű fényforrásokkal, például a LED-ekkel ellentétben az OLED-ek felületi sugárzók. Ennek eredményeként a fény minden eddiginél homogénebb, és egyedileg szabályozható szegmensekre osztható. Ez nem igényel fényvisszaverőket vagy fényvezetőket, és az OLED-egységek hatékonyak és könnyűek.
Digitális OLED-technológiaA digitális OLED kombinált hátsó lámpák egy buszrendszeren keresztül kapcsolódnak a fedélzeti vezérlőegységhez. Ez lényegesen több funkciót és nagyobb számú, egyedileg vezérelhető szegmenst tesz lehetővé. Az Audi Q5 hátsó lámpájában három, egyenként hat OLED szegmensből álló panelt használnak. Ezek tetszés szerint aktiválhatók, és fényerejük fokozatmentesen változtatható. 2021-től az Audi A8 széria hátsó lámpáiba is beépítik ezt a technológiát, nyolc panellel, egyenként hat OLED szegmenssel.
A jövőben panelenként több mint 60 szegmens lehet, és így az egyedileg szabályozható területek száma megtízszereződhet. Ez lehetővé teszi a modern járműelektronika megnövelt teljesítményét. Ily módon a követő forgalom idejekorán értesülhetne a helyi veszélyekről, például a jeges útról vagy a forgalmi dugó végéről.
Rugalmas digitális OLED-technológiaMíg eddig csak kétdimenziós OLED-paneleket lehetett beépíteni, a rugalmas digitális OLED kombinált hátsó lámpák új hajlítható hordozói most először teszik lehetővé az ívelt OLED-panelek beépítését. Ez a tervezési szabadság háromdimenziós fénytervezést eredményez, amely még jobban illeszkedik a karosszéria formájához.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!