felmérés

Ön miről mondana le álmai autójáért?

2021.07.08.

És egyáltalán kinek, mi az álomautó. Két Ausztriában végzett felmérés ezekre kereste a választ, mi pedig ezekben tallózunk.

Az AutoScout24.at által 500 válaszadó körében végzett egyik felmérés arra kereste a választ, ki, miről lenne hajlandó lemondani, hogy a hőn áhított autóhoz hozzá jusson? Italról? Cigiről? Nyaralásról?

Mercedes EQS csúcsbelső: luxus felsőfokon. Fotó: Daimler

Különösen a fiatalok mutatnak magas szintű elkötelezettséget álmaik autójának finanszírozása terén – írják a felmérést készítői.

Összességében csaknem a  megkérdezettek fele (49 százalék) lemondana az alkoholról egy évre, 45 százalék tizenkét hónapot tudna elképzelni csokoládé nélkül, és legalább 43 százalékuk egész évet fogadna el vakáció nélkül. A 18–29 évesek még motiváltabbak - 95 százalékuk hajlandó lenne lemondani valamiről. Az életkor előrehaladtával azonban jelentősen csökken az autó iránti áldozatkészség. Az 50 év felettiek mintegy harmada már nem hajlandó lemondani semmiről, ha autóról van szó.

Nemi különbségek

Fotó: Toyota

A jármű nyilvánvalóan sokkal fontosabb a férfiak számára, mint a nők számára.  A férfiak csupán tizenegy százaléka mondta azt, hogy semmiről nem mondana le álomautójáért, szemben a női válaszadók 30 százalékával. Ez nem csak azt jelenti, hogy a férfiak inkább lemondanak az alkoholról, a csokoládéról és a nyaralásról, hanem azt is, hogy minden második férfi hajlandó lenne levágatni a haját álmai autójáért. A női válaszadók közül tízből egy sem nem hajlandó elfogadni ezt az áldozatot.

A lemondás az okostelefonnál leáll

Az álomautó egyértelműen veszít a ringben az okostelefonnal szemben. Minden tizedik, vagyis 9 százalék mondta azt, egy évig búcsút int a mobilnak, ha megkapja az autót. A partnerség és a munka szintén nem vitatható. Négy százaléka mondana le munkájáról - a 18–29 évesek körében akár tíz százalék is. De ha partneréről kellene az álomautó javára lemondani, akkor nulla az igen válaszok aránya

A felmérésről

2021 januárjában az Innofact AG az AutoScout24 megbízásából kikérdezett 500 osztrák lakosságot, akik az életkor (18–65 év) és a nem alapján vették fel a kérdést.  Csak az autótulajdonosokat kérdezték meg.

Így néz ki az osztrákok álomautója

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint az autóvásárlók - még akkor is, ha a pénz nem kérdés - elég ésszerűek gondolkodnak – derül ki az Innofact AG által finanszírozott felmérésből, amelyben 500 osztrákot faggattak.

Volkswagen Golf: Ausztriában nem luxus, de megbízható. Fotó: VW

Milyen autót vásárolna, ha a pénz nem lenne kérdés?  Az AutoScout24.at által ismertetett eredményből kiderült, hogy a helyi sofőrök meglehetősen két lábbal állnak a földön. Minden tizedik, még akkor is, ha a pénz nem lenne kérdés, nem venne luxusautót.

Tágas, biztonságos és megbízható

A felmérés szerint annak, aki ma autóról álmodozik, nem feltétlenül a sok lóerő, vagy a móka és a kaland vonzza. Inkább azt lehetne mondani, hogy az osztrákok álomautója felnőtt – írja a honlap. Az álomautók slágerlistáját a tágas családi autók, a terepjárók, a biztonságos autók és a német luxusosztály gyártóinak megbízható modelljei teszik teljessé.  A nők és a férfiak itt viszonylag hasonlóak - azzal a különbséggel, hogy a női vezetők számára még fontosabb a biztonság, míg férfi kollégáik átlagon felül preferálják a német luxusautó-gyártók termékeit.

A megkérdezettek 9 százaléka egy gyors elektromos autóról álmodik, például egy Tesláról.  A férfiak (11 százalék) és a 30 éven aluliak (14 százalék) még mindig a legjobban szeretik ezt az ötletet. A gyors, klasszikus sportkocsi viszont csak 6 százalék álma, míg a 30 év alattiak 11 százaléka szeretne ilyen karcsú járművet.  Általánosságban úgy tűnik, hogy a sok lóerő nem teljesíti a régóta dédelgetett álmot, mert csak 4 százalék szeretne erősen motorizált járművet vásárolni, ha a pénz nem lenne kérdés.

Idős korúak: SUV és kabrió

Az életkor előrehaladtával két trend jelenik meg az álomautóval kapcsolatban.  Egyrészt az 50 év felettieknél (14 százalék) az átlagnál (11 százalék) kifejezettebb a vágy, hogy egy SUV-ban magasabbra üljenek.  De az 50 év felettiek (11 százalék) az átlagos sofőrnél (6 százalék) is gyakrabban álmodnak arról a lehetőségről, hogy felfedezzék a világot „félmeztelenül”, más szóval kabrióban.

Veterán autók

Azok az autók, amelyekről általában azt gondolhatjuk, hogy álmokat okoznak, nem tartoznak az osztrákok álomautójának kategóriájába. A felmérés eredményei szerint egy old timer autó megvásárlása csak egy kívánságot teljesítene. 

Igénytelen és kívülről irányított

Azok, akiknek nincs semmilyen autóvágya (15 százalék), azt mondták, az autónak képesnek kell lennie arra, amit egy autótól el lehet várni.

4 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyszerűen nagyobb kényelmet akar, - saját sofőrrel.  Az azonban, hogy milyen autót vezessen a sofőr, már nem játszik fontos szerepet. Legalábbis az ötszáz megkérdezett körében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!





 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.20
A Ford bejelentette, hogy 230 millió angol font befektetéssel átalakítja a Halewood sebességváltó-....
2021.10.20
Európában egyelőre továbbra sem lesz elérhető, de a Lexus leleplezte óriás crossovere, LX legújabb....
2021.10.20
Három év kihagyás után tért vissza a Citroen C4, ami egy beazonosíthatatlan kompaktként, a....
2021.10.20
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik forgalomfigyelő kamerája rögzítette, ahogy október 16-án,....
2021.10.20
- A szervezők, a rendezők és a házigazdák is felkészülten várják minden idők egyik legerősebb rali....
2021.10.20
Szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkent éves összevetésben a forgalomba....
2021.10.20
Két halálos baleset is történt szerdán kora reggel, az egyik az M7-esen, a másik a 84-es főúton.....
2021.10.20
Az AVTOVAZ állami megrendelést kapott 1500 LADA Niva Travel terepjáróra – írja az avtonovostidnya.....
2021.10.20
- Kigyulladt és teljes terjedelmében ég egy fűrészárut szállító kamion pótkocsija az M3-as autópá..
2021.10.19
Az autóipar legfontosabb szereplői között olyan embereket szokás említeni, mint Elon Musk vagy Li....