Pozsony
A globális chiphiány miatt vagy lassul, vagy teljesen le is áll az autógyártás, egyes szalonok szó szerint kongnak az ürességtől. Nincs mit eladni, elfogytak a raktáron lévő járművek is, így nem csoda, hogy az emberek az autóbazárokhoz fordulnak.
Eladásra kínált Audi a Das WeltAuto szlovák leányvállalatánál. Fotó: Das WeltAuto
Legfőképpen a körülbelül kétéves járművek iránt van a legnagyobb érdeklődés, ezek a kocsik ugyanis még műszakilag jó állapotban vannak, emellett pedig érvényes rájuk a jótállás is. Ezek az autók állnak a legközelebb az újakhoz, de már nem érvényes rájuk, hogy olcsóbbak is lennének – a korlátozott kínálat és a növekedő kereslet ugyanis felsrófolta az árukat.
Az Aures Holdings vállalat elemzése szerint Szlovákiában évközi viszonylatban 15,03%-kal emelkedett a két évnél fiatalabb használt autók ára, míg Csehországban 13,27%-kal, Lengyelországban pedig 3,01%-kal. Ugyanakkor a V4-es országokban az elmúlt évhez képest 41 597-tel kevesebb ilyen autó került eladólistára.
Petr Vaněček, a vállalat ügyvezető igazgatója szerint ezeknek a járműveknek az ára közelít ahhoz, amiért újonnan eladták őket. Az autógyárakat sújtó jelenlegi helyzetből kifolyólag pedig Vaněček szerint ezen a téren nem várható javulás legalább a jövő év közepéig.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!