Audi

Mini Twingo után Q7-es Audi - Mátrabérci Sándor III. rész

2015.11.07.

A legnagyobb hazai gépjárműimportőr, a több márkát is forgalmazó Porsche Hungária egyik vezetőjét, Mátrabércit Sándort arról faggattuk, hogyan indult autós pályafutása és hogyan jutott el az Audi márkaigazgatói székig, és mit is csinál szabadidejében.

Amerikai darabokkal

 

-Gyerekkorodtól magad szerelsz, barkácsolsz, sokak szerint akkor is jól megélnél, ha nem ebben a pozícióban dolgoznál.

- Ez tényleg így van, nemrég fejeztem be házunk padlásán egy szaunát, melyet nem készletben vettem és csak úgy összeraktam fenyőből, hanem tényleg méretre szabtam, ráadásul keményfából, egészen pontosan égerből építettem. Csak a kályhát és az üvegajtót vettem készen. Négy hónap alatt raktam össze, de nem is a tempó volt a lényeg. Hétvégeken dolgoztam 1-2 órát, de még a padlózatot is én csempéztem, mert sokszor nehezebb egyeztetni a mesterekkel, meg persze megfelelőt szakit találni, aztán meg takarítani utána, szóval amit lehet, inkább magam barkácsolok.

Csempézés közben

A Scorpions együttessel Budapesten

- Majdnem autóeladó lettél egy kereskedésben...

-1992 nyarán a kereskedelmi főiskola után sokat lógtunk a városban, ekkor láttam meg az álláshirdetést a Deák téri Porsche szalon ablakában. Annyira tetszett az attraktív és műszaki termék, hogy azonnal bementem és jelentkeztem, de ahogy megtudták, hogy diplomám van és beszélek németül betanácsoltak a Porsche Hungária központjába. Akkoriban még szűkös volt az iroda, ezért csak ősszel kaptam asztal egy bérelt irodában, ahol néhány hónap után már az árképzéssel, kalkulációval, felszereltségi lista készítéssel foglalkoztam egészen 1995-ig. Jól éreztem magam, de sajnos ehhez a poszthoz nem járt cégautó, amire pedig nagyon vágytam. Szóval váltottam, de legkevésbé a pénz, hanem inkább a személyes használatú autójuttatás motivált a váltásban.

-Hová mentél a szakmában jó iskolának is tartott Porsche Hungáriától?

- A Renault Hungária ajánlott olyan lehetőséget, amihez nemcsak több pénz, de szolgálati kocsi is járt. Egyetlen kérésem volt, hogy ne Twingo legyen, mert 24 évesen nem éppen ez volt az álomautóm. Hát azt kaptam: egy citromsárga kicsikével kellett járnom, de egy hét után kiderült, hogy ez egy beavatási hecc volt és rajtam derültek a kollégák, aztán megkaptam a bordó Cliót. A Twingót ma már kedvelem, mert tényleg egy jópofa autó, a Clio után pedig jött a csapott-hátú 19-es.

Nem Renault, nem VW és nem is Audi, a konszernhez tartozik a Lamborghini is

-Mi volt az első feladatod a Renault Hungáriánál?

-Termékmenedzserként a 19-es utódját, a Mégane első generációját kellett piacra vezetni. Másfél év után visszahívtak a Porsche Hungariahoz, a csábítás része volt egy minden extrával felszerelt fekete VW Polo Classic, ami előtte kiállítási darabként szolgált. Aztán jött a jött egy Golf és 2001-ben egy újabb nagy feladat, a Weltauto márka bevezetése. Ez így könnyen hangzik, de egyáltalán nem volt az, mert precíz németes megközelítéssel nehéz volt osztrák mintára a nulláról felépíteni a magyarországi hálózatot, mely két év után már közel negyven telephellyel rendelkezett. Itthon korábban a használtautó nem mindig a pontosságról szólt, amit nehezen tudtam tolerálni, de sikerült kollégáimra is áttestálni a megbízhatóság és pontosság iránti igényt.

- Miután bizonyítottál a Weltautoval, megint új poszt, új feladat és új céges autó következett...

- Átülhettem egy A4-es Cabrióba, mert 2003-ban a Porsche Hungáriánál megbíztak az Audi vezetésével, azóta is márkaigazgatóként dolgozom, ami tényleg nagyon felelősségteljes feladat, hiszen ez nemcsak egy magas minőségi sztenderdekkel dolgozó prémiummárka, hanem évi húszmilliárdos forgalmú részleg is. Itt minden részlet fontos, minden megjelenés felelősség, legyen az rendezvény vagy szponzorálás. Az ügyfélkör igényes, így nagyon – 2008 után különösen - vigyázni kellett arra, hogy a válság hatásaiból semmit se lehessen érezni a szalonban és a szervizben: napjainkban tizennégy Audi márkakereskedésből álló hálózat fedi le Magyarországot.

- Készült kép rólad kolbászfesztiválon is…

-Baráti társaság révén kerültem néhány évvel ezelőtt Békéscsabára, azóta is szeretjük a kolbászfesztivál hangulatát, ahol komoly cégtulajdonosokkal, felsővezetőkkel gyúrunk együtt egy csapatban.

A békéscsabai kolbászfesztiválon mindig jó a hangulat

 

 

Mátrabérci Sándor

1971 május 22-én született

Nős, két gyermek apja

1989. Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola Budapest (ma BGF)

Kereskedelmi Üzemgazdász

1997. Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola Budapest (ma BGF)

Másoddiploma: Vállalkozás és Marketing Szakközgazdász

Beszélt nyelvek: német és angol

Érdeklődési kör: autók, műszaki dolgok, vitorlázás, barkácsolás, plusz a két gyerek

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.06.28
A nehézkes csöves vevőtől a multimédiás információs központig: az autórádió 100 év alatt újra és....
2022.06.28
Nyolc szakág 29 versenyzőjének támogatja első lépésben a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld-....
2022.06.28
Ulli Sima (SPÖ) városi tanácsnok szerint májusban több mint 1,1 millió kerékpárost regisztráltak a....
2022.06.28
A Volkswagen vezérigazgatója felkészültnek tartja az autógyártó konszernt az átállásra a belsőégésű....
2022.06.28
A Magyar Közút kamerája rögzítette a német sofőr hajmeresztő balesetét. ..
2022.06.28
Szirmabesenyő térségében állítottak meg a közlekedési járőrök egy gyorshajtót, aki ittasan ült a....
2022.06.28
Budapesten már május első felétől drágult a taxis tarifa, ezt a többi városban sem úszták meg az....
2022.06.28
Egy Audi A3 vezetője az „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtábla ellenére úgy hajtott be az....
2022.06.28
A külsőhöz csak finoman nyúltak hozzá, de megjelent egy új, 360 lóerős hibrid csúcsmodell a....
2022.06.28
A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a....