Tour de France
129 éve kerékpárgyártással indult a Škoda krónikája: az 1895-ben alakult Laurin & Klement vállalat 1905-től autókat is gyárt, a legújabbak idén is komoly szerepet kaptak a legendás bringatúrán.
A világ leghíresebb kerékpárversenyét 111-ik alkalommal rendezték meg, az idei Tour de France az olaszországi Firenzéből indult a Grand Départtal. Az esemény idén először nem Párizsban ért véget, mivel a francia fővárosban rendezik az olimpiai játékokat.
A legtöbb szakaszon a teljesen elektromos Škoda Enyaq szolgált a Tour igazgatóját, Christian Prudhomme-t, a vörös autó mindig a mezőny élén haladt. A 176 versenyző és a 205 Škoda kísérőautó 21 szakaszon és közel 3500 kilométert tett meg a július 21-i nizzai célig.
A leggyorsabb szakaszon a versenyzők elérték százas tempót, a bringás mezőny átlagsebessége az egész versenyre vetítve 41 km/óra volt.
A Škoda Auto immár 21. éve a Tour de France hivatalos fő partnere, az erről szóló szerződést 2028-ig meghosszabbították a kerékpáros esemény szervezőjével, az A.S.O.-val. A cseh autógyártó emellett harmadik éve támogatja a Tour de France Femmes avec Zwift elnevezésű női bringaversenyt is, és tíz éve szponzorálja a pontverseny vezetőjének zöld trikót is.
A szokásos előfutók mellett a kiszolgáló és biztonsági stáb személyzetének is a Škoda adta az autókat. A tavalyi klasszikus Tour de France versenyen 207 különböző hibrid és elektromos modell volt aktív része a mezőnynek, többek között itt láthatta először a publikum a 2024 Škoda Superb kombit, melyet megtévesztő matricákkal ragasztottak tele, mert a hivatalos világpremiert jóval később, szeptemberben tartották Münchenben, az IAA nemzetközi autókiállításon.
Hogy mennyire fontos a Skodának a bringás Tour, azt az is bizonyítja, hogy nem először veti be elsőként újdonságát a legendás versenyen: 2016-ban itt láthatta először a nagyközönség az első Kodiaqot, igaz ezt is komoly álcázással. A tavalyi flottában már futott elektromos Enyaq Coupé Respectline. is.
Idén megint egy újdonság, az álcázott Škoda Elroq ment a mezőnyben a francia tengerparton.
A Škoda Auto 2004. óta folyamatosan támogatja a világ legnagyobb kerékpáros eseményét hivatalos fő- és járműpartnerként. Ezen felül a Škoda Design Team 14. alkalommal felel a Tour de France a díjak tervezésében és a cseh márka készíti az összesített győztesnek, a pontversenynek, a hegyi és a fiatal versenyzők kategóriájának nyerteseinek járó kristályüveg trófeákat.
A Škoda Design csapata által tervezett kristályváza hatvan centi magas, négy kilogrammos, a trófeák a Lasvit cég Nový Bor-i műhelyében készültek.
Martin Jahn, a Škoda igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja így nyilatkozott: A Škoda már több mint 20 éve szorosan kötődik a profi kerékpársporthoz. Azzal, hogy az év elején 2028-ig meghosszabbítottuk megállapodásunkat, bizonyítottuk elkötelezettségünket az A.S.O. és a globális kerékpáros közösség iránt. A Tour de France-ra és a sportolók lenyűgöző teljesítményére összpontosítunk.
Idén a teljesen elektromos hajtású Enyaq és a márka zászlóshajója, a Škoda Superb szolgált mobil parancsnoki központjaként, a mezőnyt Christiane Prudhomme versenyigazgató a Red Car Škodában vezette, a panoráma tetőe autó a legmodernebb kommunikációs technológiával van felszerelve.
A Tour hivatalos flottája 205 Škoda járműből állt, amelyek 22 csapat 176 kerékpárosából álló pelotont kísért a négy országot átszelő 3492 kilométeres táv teljes hosszán: Olaszországban, San Marinóban, Monacóban és Franciaországban. A 21 szakasz nyolc sík, négy dombos, hét hegyi és két időfutamszakasz az olasz Appennineken, az olasz és francia Alpokon, a Massif Centralon és a Pireneusokon keresztül vezettek.
A győztes
Az idei Tour de France verseny legmagasabb emelkedője, a 2802 méteres Cime de la Bonnet után már biztosan vezetett a szlovén Tadej Pogacar, aki több mint öt percet vert a dán Jonas Vingegardra és magabiztosan ért a nizzai célba, ahol a 111. bajnokot ünnepelték.
A Škoda Auto a közelmúltban megújította partnerségét az A.S.O.-val, és összesen 20 nemzetközi profi és amatőr sporteseményt támogat. Emellett az autógyártó szponzorálja a L'Étape du Tour de France nemzeti amatőr verseny csehországi szakaszát. A Škoda Auto 2022 óta támogatja a Tour de France Femmes avec Zwiftet is, amely idén augusztus 12-én indul a hollandiai Rotterdamban, és nyolc szakasz után augusztus 18-án Alpe d'Huez-ben ér véget.
A WeLoveCycling weboldalon a rajongók versenyeken vehettek részt, amelyeken izgalmas nyereményeket nyerhetnek, például prémium kerékpárokat, eredeti, dedikált zöld trikókat, kerékpáros felszereléseket és még sok mást. A fődíj egy Škoda által szervezett háromnapos utazás az idei Tour de France-ra. Ez a hihetetlen élmény magában foglalta a mezőny kísérését egy Škoda autóban, helikopteres repülést az útvonal felett, valamint a kerékpáros legenda és Tour de France-győztes Andy Schleckkel való közös tekerést. A „What's Your Tour” kampány részeként a korábbi brit profi versenyző, Cameron Jeffers exkluzív háttérinformációkkal, hangulattal és interjúkkal szolgált a versenyről. A rajongók a közösségi média csatornákon a #whatsyourtourde hashtag alatt érhették el ezt a tartalmat. Emellett a Škoda által működtetett Tour de France Mobile App segítségével a szurkolók élőben követhették az eseményeket a pályán, friss híreket kaphatnak, és magával ragadó, kulisszák mögötti történetekben gyönyörködhetnek.
A Škoda kerékpározás iránti elkötelezettsége a vállalat történelmében gyökerezik, a cseh autógyártó története szorosan kapcsolódik a kerékpárokhoz: Václav Laurin és Václav Klement 1895-ben Mladá Boleslavban kerékpárokat készített, majd 1905-től kezdett autógyártásba.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!