kabrió

Minden idők legkelendőbb kabriói – 2. rész

2022.10.08.

Legeladottabb kabrió listánk a top 5 modellhez érkezett, benne 5 ország, 5 nagyon különböző kabriójával. Éppen ez a szép az autóiparban.

Chevrolet Corvette (465 819 db)

Meglehetősen hosszú modellciklust vehetünk figyelembe a Chevrolet Corvette esetében, hiszen 1953 és 2020 között nem kevesebb, mint 465 819 darab Convertible változat talált gazdára. Annyi előnye van azért Amerika egyik legikonikusabb sportautójának, hogy 1953-tól 1962-ig csak open-top változatok léteztek belőle, noha sokan rendelték rá a levehető gyári keménytetőt opcióként. A legkevesebb kabriót 1955-ben adták el, mindössze 700 darabot. Persze, ha nem vesszük figyelembe az autó első évét, amikor csak 300 darabot gyártottak le. A legjobb éve viszont 1969 volt, amikor 18 630 darab nyitott tetős változat talált gazdára, ami egyébként a duplája volt az akkori kupé eladásoknak.

MGB Roadster (513 276 db)

Méretben ugyan sokkal kisebb, mint az előbb említett amerikai modell, mégis ez az első kabrió a listán, amelyik képes volt átlépni a félmilliós határt, már, ami az eladási számokat illeti. Mi több, rendkívül hosszú ideig az MGB Roadster volt a világ legeladottabb kabriója, amíg le nem taszította a trónjáról egy japán apróság. Ráadásul úgy volt képes ekkora eladási számra ez a brit nyitott tetős, hogy csak 1962 és 1980 között gyártották, ami a listában szereplő többi modellhez képest egyáltalán nem számít hosszú időnek. Mivel először az open-top verziót dobták piacra, ezért a kupé GT modellek nem igazán tudták beérni a kabrió Roadsterek eladását. Akkor mégis mi vezetett az MGB Roadster halálához? A piac elkezdte megkedvelni a hot hatcheket, Amerika pedig betiltotta a kabriókat egy időre.

BMW 3 Convertible (523 446 db)

A legsikeresebb német a listán az elmaradhatatlan 3-as BMW kabrió változata. Megannyi különleges változata látott napvilágot az évek során, az első kabrió pedig az E21-ből készült, aminek az átalakítását akkoriban még a német Baur karosszériaműhelyre bízták. Nem kevesebb, mint 19 021 darab készült már ebből a szériából is, noha ez még egy full ponyvatetős változat volt, hanem amolyan Targa, kivehető tetővel. Később az E30 Convertible hasonló elven kezdte meg pályafutását, mígnem elkészült az első gyári, a csomagtartóig nyitható tetős változat. Ez volt az a pont, amikor az eladások szárnyra kaptak és összesen 143 425 darab E30 kabrió talált gazdára. Aztán az E36-ból még több, és az E46-ból még annál is több, mígnem az E93 esetében már váltottak az összecsukható keménytetőre.

Mazda MX-5 (1,05 millió db)

Vártad már, hogy mikor bukkan fel a listában, igaz? Az örökké játékos Mazda MX-5, ami minden bizonnyal a legikonikusabb kabrió a világon. És a legeladottabb is. Majdnem. Több mint 1 millió példánnyal a legkelendőbb valódi, kétüléses, sport roadster, de van olyan nyitható tetős, amelyikből több fogyott. Az első generációjából nyolc év alatt 421 107 darabot sikerült értékesíteni, ami példa nélküli egy roadster esetében. Mindez jól példázza, hogy a Mazda mennyire betalált a piaci igényeket illetően. Hozza egy MG Roadster virgoncságát, könnyed farlendítését, mindezt japán megbízhatósággal és mára precíz összeszereléssel is párosítva. Mostanra nem olcsó, de pótolhatatlan játékszer, aminél intenzívebb élményt jó eséllyel nem kapunk egyetlen mai autótól sem. Így nem csoda, hogy 2016 április 22-én a Mazda MX-5 hivatalosan is átlépte az egymilliós álomhatárt és beírta magát az autóipari történelem könyvekbe. Csak remélni tudjuk, hogy még sokáig velünk lehet, és nem folytják meg a regulációk.

Citroën 2CV (3 872 583 db)

Ugyanakkor a legeladottabb nyitott tetős autó bizony a Citroen 2CV, azaz a Kacsa. Na jó, igazából nem egy hagyományos értelemben vett kabrióról, se nem egy roadsterről beszélünk, csupán egy elhúzható vászontetőről, de ez nem változtat a tényen, hogy ez a legeladottabb olyan autó, aminél keménytető nélkül élvezhetjük a csillagokat felettünk. Sőt, a 2CV-t igazából úgy nyitogathatjuk, hajtogathatjuk, ahogy akarjuk, és éppen ezért volt a világ mindenese nem kevesebb, mint 42 éven keresztül. Ennyi idő alatt ezt a döbbenetes eladási számot sem volt nehéz összehozni, de ez mit sem vesz el a 2CV érdemeiből, ami négy kereket rakott Franciaország, majd a fél világ alá.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....