női szemmel

Milyen közlekedési eszközt tartsunk az autóban?

2014.08.23.

Trendi és praktius nő ma már legalább egy közlekedési eszközt tart az autójában. Én teszteltem az összecsukhatós bringát, a görit és a rollert, annak elektromos változatát. Nézzük, hogy melyik nyert.

Trendi és praktikus nő ma már legalább egy járművet tart az autójában. A trendi, praktikus és zöld érzelmű nő ugyanis ma már pontosan tudja, hogy bár gyakran nehezebb, bonyolultabb és kényelmetlenebb az élet autó nélkül, mégis minden lehetőséget meg kell ragadni arra, hogy - különösen nagy városokban - elkerüljük az autózással járó környezetterhelést.

A képre kattintva galéria nyílik.

Az első és a legkézenfekvőbb elképzelésem az volt, hogy biciklit tartok az autóban és ahová lehet, azzal megyek majd a kocsit egy biztonságos parkoló helyen hagyva. A bicikli és az autó kombinációja bonyolult és körülményes. Egy hosszabb nyaralásra még csak-csak neki veselkedik a család, hogy különböző segédberendezések közbeiktatásával a tetőre vagy hátulra fölkerüljenek a bringák, de egy nagyvárosban ez nem valós alternatíva. Ekkor kezdtem alaposabban szemügyre venni a ma már óriási választékban kapható, úgynevezett összecsukható bringákat. Szinte minden komoly kerékpár és jó néhány autógyár is készít ilyeneket. Vannak kifejezetten nőies színek, formák, ülések és kiegészítők hozzájuk. De a minőséget itt igazán brutálisan meg kell fizetni és kipróbálva egy-két szimpatikusabb modellt, még mindig az volt az érzésem: túl nehéz, túl körülményes, túl bonyolult ahhoz, hogy - különösen elegánsabban, nőiesebben felöltözve - az autót a város szélén hagyva esetleg tömegközlekedéssel is kombinálva, igazán kényelmes alternatívája legyen a dugóban ücsörgésnek. Annyi előnyét viszont mindenképp érdemes kihangsúlyozni az összecsukhatós bringáknak, hogy a normál kerékpárokkal ellentétben, sem vasúton, sem pedig metrón vagy villamoson nem kell jegyet váltani rá és ott is szállítható ahol a kerékpár nem.

A képre kattintva galéria nyílik.

Ami igazán kicsi és gördülékeny az persze a görkori. Még egy Smart csomagtartójában is könnyedén elfér és egy elegáns kis táskában is diszkréten elhelyezhető. Elegáns ruhához azonban meglehetősen disszonáns és kényelmetlen, ráadásul nagyon könnyen baromi nagyot lehet esni vele.

A női autóban tartható járművek versenyében nálam végül a roller győzött. Gyerekkorunk e bájos kis emléke az idők folyamán alaposan átalakult. Komoly futómű, fékrendszer, elektromos hajtás és a forma 1-ben is használatos fékerő visszatápláló, teljesítmény növelő rendszer. Összecsukva szinte akkora, mint egy elegánsabb, komolyabb fém esernyő, közlekedni meg olyan vele, mintha a betonon szörföznénk. Kézben könnyen vihető, egyszerűen tisztítható, meghibásodási lehetőségei se nagyon vannak és igazán kedves, bájos, nőies színekben és formákban is elérhető. Igazi praktikus tarozéka egy trendi és öko női autónak.

A képre kattintva galéria nyílik.

Amit a rolleren igazán nehéz megszokni, az csupán egy dolog: az ára. Mert míg azt zokszó nélkül tudomásul vesszük, hogy egy sármos autó sok millió, egy vagány motor több millió és egy komoly, márkás elektromos bringa egy millió, a minőségi rollerek száz és kétszázezer forint közötti átlagárával nehéz megbarátkozni. Nyilván roller vásárlásnál is érvényes régi bölcsesség, óvakodjunk a gyanusan olcsótól és az irreálisan drágától. Nem nehéz 2500-3000 euróért sem rollert találni, igaz minden földi jóval ellátva. És vásárolhatunk 5000 forintért is leárazáskor szupermarketben, olyat, ami legfeljebb arra jó, hogy gyorsan és véglegesen elvegye a kedvünket a rollerezéstől. Rollerben egyébként ma még kisebb a választék mint bringában vagy görkoriban és - egyenlőre - a komolyabb divatmárkák és az autógyárak sem kínálnak saját nevükön rollereket. Én végül egy magyar cégnek az oldaláról választottam, a Futurer.hu egyik igazán kecses és nőies, hófehér kisgépe mellett döntöttem. De természetesen aki például a robusztusabb terepváltozatokat kedveli annak más márkát kell választani, náluk ugyanis kifejezetten nagyvárosi betonutakra készült tipusok állnak rendelkezésre. Javaslom például az elektromosroller.hu oldal kínálatának áttekintését is. De vigyázat! Veszélye azért a rollerezésnek is van: az autózást kiegészítő közlekedési eszközből könnyen hobbivá, szenvedéllyé válhat, ráadásul - tapasztalataim szerint - ezzel könnyen megfertőzheti a környezetét is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....
2025.02.07
Volt idő, amikor az alkoholos befolyásoltságot saccra állapították meg. Lássuk be, hogy a módszer....
2025.02.07
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric....
2025.02.07
A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship....
2025.02.07
Aki ötévesnél nem idősebb hibrid vásárlásában gondolkozik, nem kell, hogy márkák tucatjait....
2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....
2025.02.07
A HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. segítségével Farkas Kevin a Seventytwo Artbox....
2025.02.07
Szalagkorlátnak, majd a zajvédő falnak csapódott egy tehergépjármű az M3-as autópálya Vásárosnamény....